جمهوری خواهان مذاکره هسته‌ای با ایران را رد می‌کنند

یک کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به بحث انتخابات آمریکا گفت: یکی از مباحث معمول در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی ۳۵ سال گذشته، نحوه برخورد یا تعامل با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از استان،امیر ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود:از انتخابات سال ۱۹۸۰ تا کنون، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند با اتخاذ مواضع سرسختانه و انعطاف ناپذیر، آرای آن گروه از رای دهندگان که به موضوعات سیاسی و امنیتی علاقه دارند یا هنوز خاطره گروگانگیری در تهران را فراموش نکرده‌اند، بدست آورند.

وی همچنین اظهار داشت:در انتخابات سال جاری آمریکا از برنی سندرز تا دونالد ترامپ، تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های این کشور تاکید کرده‌اند.

ابوالفتح در ادامه بیان داشت: در عین حال، موضوع توافق اخیر هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در کانون توجه این نامزد‌ها قرار داشته است. دموکرات‌ها با تاکید بر موفقیت آمیز بودن راهکار دولت اوباما در قبال آنچه تسلیم شدن ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی می‌خوانند، از ادامه مذاکرات هسته‌ای جانبداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این میان، حتی سندرز خواهان گسترش دایره این مذاکرات به موضوعات فراهسته‌ای شده است و از تنش زدایی میان واشنگتن و تهران سخن به میان آورده است. در حالی که جمهوری خواهان متفق القول، مذاکره هسته‌ای با ایران را رد می‌کنند و خواهان نادیده گرفتن سند «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) شده‌اند. ترامپ، کروز و کاسیج قول داده‌اند در روزهای نخست استقرار در کاخ سفید، سند برجام را پاره کنند و به دوران پیش از برجام برگردند.

205/201

کد خبر: 659042

وب گردی

وب گردی