دانشگاه خوارزمی مسئول ارتباط با دانشگاه‌های اتریش

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی از سیاست وزارت علوم برای تقسیم وظایف دانشگاه‌های کشور برای ارتباط با دانشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: در این راستا دانشگاه خوارزمی مسئولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را بر عهده گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز؛دکتر غلامرضا کریمی با بیان این مطلب اظهار داشت: سفر اخیر هیاتی از وزارت علوم به همراه روسای از دو دانشگاه برتر کشور-دانشگاه خوارزمی و دانشگاه اصفهان- به اتحادیه اروپا دستاوردهای علمی چشمگیری برای کشور به همراه داشت.
وی افزود: این سفر که به نوعی اولین نشست کارگروه مشترک ایران و اروپا در زمینه تحقیقات محسوب می‌شود ، هیئت ایرانی با حضور در مقر اتحادیه اروپا در بلژیک با برنامه‌های این سازمان در زمینه‌های علم و فناوری آشنا و به ارائه توانمندی‌های کشور در حوزه‌هایی چون زیرساخت‌های تحقیقاتی، بهداشت، سلامت و ... پرداخت.
وی ادامه داد: همچنین در این سفر مقرر شد تا دو طرف همکاری‌هایی را در زمینه اقتصاد زیستی، علوم انسانی و اجتماعی و فناوری‌های کلیدی در پیش گیرند.
مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: همچنین مقرر شد اتحادیه اروپا پیگیری‌های لازم برای رفع تحریم دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی را انجام دهد و موانع موجود در مسیر همکاری‌های دو جانبه به خصوص موضوع ویزا برطرف شود.
کریمی خاطرنشان کرد: در این بازدید هیئت کشورمان از مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا بازدید و همکاری با مراکز پژوهشی این کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.
وی به دیدار با کمیسر بخش تحقیقات علوم و اختراعات اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: وی یکی از عالی‌ترین مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.
این مسئول ادامه داد: علاوه بر اینها مقرر شد ایران تجربیات خود را در موضوع آوارگان و پناهجویان در اختیار اروپا قرار داده و طرح‌های پژوهشی مشترکی در این زمینه انجام شود.
وی در ادامه از بازدید هیئت ایرانی از مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در شهر گیل بلژیک گفت و تصریح کرد: این مرکز در زمره شش پایگاه بزرگ تحقیقاتی اروپا قرار دارد که پس از این بازدید مقرر شد کمک‌هایی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و در زمینه فناوری نانو همکاری‌های مشترکی را صورت دهد.
کریمی همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی دیگر از دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این همکاری در زمینه‌های محیط زیست، پزشکی هسته‌ای و علوم مالی و اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه به دیدار با مقامات و مسئولان آموزش عالی ایالت فلاندرز بلژیک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این دیدار بر روی مبادلات علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه‌های این ایالت با دانشگاه‌های کشور توافق و تبادلات استاد و دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی از توافق برای ایجاد یک مرکز مطالعات اروپا در یکی از دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: این مرکز می‌تواند زمینه را برای ارتباط بیشتر دانشگاه‌های کشور با اروپا را فراهم کند.
وی برگزاری دوره‌های مشترک در سطوح تحصیلات تکمیلی را یکی دیگر از دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: این دوره یکسال در ایران و یکسال در اروپا برگزار و در نهایت مدرک مشترک صادر خواهد شد.
مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی در پایان از سیاست وزارت علوم برای تقسیم وظایف دانشگاه‌های کشور برای ارتباط با دانشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: در این راستا دانشگاه خوارزمی مسئولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را بر عهده گرفته است.

102

منبع : ایسنا

کد خبر: 685755

وب گردی

وب گردی