پاکستان خواستار تقویت مناسبات دفاعی و نظامی با روسیه شد

مقامات دولتی پاکستان در راستای تلاش برای تقویت همکاری های نظامی با روسیه از رهبران مسکو خواستار تبادل دیدار مقامات برجسته نظامی و همچنین برگزاری رزمایش مشترک نظامیان دو کشور در سال آینده شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مقامات دولتی پاکستان در راستای تلاش برای تقویت همکاری های نظامی با روسیه از رهبران مسکو خواستار تبادل دیدار مقامات برجسته نظامی و همچنین برگزاری رزمایش مشترک نظامیان دو کشور در سال آینده شدند.

دو کشور در ابتدای سال کنونی میلادی تمرینات نظامی مشترکی با عنوان « دوستی 2016 » برگزار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی پاکستان، اعلام کرد رهبران اسلام آباد پس از ارسال فهرستی از رویدادهای پیشنهادی در چارچوب همکاری و تقویت مناسبات نظامی دو کشور شامل برگزاری تمرینات نظامی مشترک، تبادل ناظران و دیدارهای مقامات نظامی برجسته در سال آینده میلادی به مسکو، نتایج اولین تمرینات نظامی مشترک با روسیه را بسیار موفقیت آمیز توصیف کردند.

گزارش ها از اسلام آباد حاکی است بسیاری از تشکیلات دفاعی پاکستان در نمایشگاه نظامی روسیه در سال آینده میلادی موسوم به "ارتش 2017" شرکت می کنند.

70 نفر از نیروهای نظامی در بخش نظامی جنوبی روسیه از گردان پیاده مکانیزه، مستقر در جمهوری قره چای و چرکیس و در حدود 200 نیروی نظامی در تمرینات نظامی مشترک دو کشور با عنوان "دوستی 2016" شرکت کردند.

این رزمایش بین 24 سپتامبر و 10 اکتبر 2016 در منطقه آموزشی چرات پاکستان برگزار شد.

206/201

کد خبر: 689793

وب گردی

وب گردی