نظر مثبت نمایندگان نسبت به سه وزیر پیشنهادی

عضو فراکسیون مستقلان ولایت گفت: گرچه رای گیری سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری در نشست فراکسیون صورت نگرفت، اما نظر نمایندگان نسبت به سه وزیر مثبت بود و تقریبا اجماع برای رای اعتماد به سه وزیر وجود داشت.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون مستقلان ولایت گفت:فراکسیون در هفته ای که گذشت در طی 2 روز سه وزیر را برای جلسه مشترک با نمایندگان دعوت کرد، تا برخی ابهامات و اشکلات برطرف شده و اعضا به جمع بندی مشترک دست پیدا کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گلایه نمایندگان در نشست مذکور با حضور سخنگوی دولت کسری بودجه دستگاه ها علی رغم موفقیت در سیاست خارجی دولت بود، افزود:نمایندگان در نشست با آقای نوبخت به حرکت وزراء در جهت یکپارچگی دولت و تعامل و هماهنگی با مجلس توصیه کردند و اظهار داشتند که مردم از مجلس دهم انتظار همراهی با دولت دارند، تا سرخوردگی اجتماعی رخ ندهد.

دیدگاه مجلس دهم کمک به دولت است

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دیدگاه مجلس دهم کمک به دولت بوده و نمایندگان مجلس فارغ از دلایل سیاسی و شیخوخیت به وزراء رای می دهد و در همین راستا نمایندگان از دولت انتظار دارند که اصلاح ساختارها را در دستورکار خود قرار دهد و در مراحل بعدی و در آینده ای نه چندان دور نسبت به جابجایی برخی از کابینه که چابک نیستند، اقدام کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان انتظار تعامل بین مجلس و دولت را دارند، یادآور شد:برخی نمایندگان نسبت به عدم تخصیص اعتبارات ماده 10 و 12 در استان هایی که حادثه خیز هستند، اعتراضاتی مطرح کردند و تقاضا داشتند که دولت سیاست طرح شده کلان را اجرا کند و سیاست کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی را از دولت تقاضا کردند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد: در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات مردم و نمایندگان اقدام می کنم

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد در این نشست اظهار داشت که در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات مردم و نمایندگان اقدام می کند، افزود:صالحی امیری بیان کرد که در قالب فرمت هایی مسایل و مطالبات را جمع بندی کرده و جهت رفع آنها تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و نمایندگان خواستار حرکت دولت در مسیر عقلانیت هستند.

وی ادامه داد:نوبخت اظهار داشت که دانش آشتیانی گچ پای تخته خورده و در این عرصه می تواند موفق باشد، همچنین در مورد آقای سلطانی فر اظهار داشته که وی عملکرد موفقی در سازمان میراث فرهنگی داشته و می تواند در وزارت ورزش و جوانان عملکرد مثتی داشته باشد، همچنین با ذکر سوابق صالحی امیری، وی را عضو مفید و موثری برای کابینه دولت یازدهم دانسته است.

نظر مثبت نمایندگان نسبت به سه وزیر پیشنهادی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به سایر اظهارات سخنگوی دولت اظهار داشت:نوبخت به شرایط خاص کشور و تنگناها اشاره کرد و گفت که 294 هزار میلیارد تومان در قانون تعیین شده که به دلیل افت قیمت نفت به دست آوردن آن دور از دسترس است و بسیاری از کشورهای نفتی دچار مشکلات مالی شدند، اما ایران توانسته با این شرایط بدهی های شش ماه دوم سال گذشته خود را پرداخت کند.

عضو فراکسیون مستقلان ولایت در پایان تصریح کرد:گرچه رای گیری در نشست فراکسیون صورت نگرفت،اما نظر نمایندگان نسبت به سه وزیر مثبت بود و تقریبا اجماع برای رای اعتماد به سه وزیر وجود داشت.

302/300

کد خبر: 690589

وب گردی

وب گردی