وزیر نفت نیجریه از همکاری با شرکت‌های خارجی دفاع می‌کند

مجلس نیجریه روز سه شنبه (دوم آذر ماه)، وزیر نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را برای ادای توضیح در باره جزئیات توافقنامه های ساختاری نفت و گاز با شرکت های چینی و هندی فراخواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز از ابوجا، ارزش قراردادهای نیجریه با شرکت های چینی ٨٠ میلیارد دلار و هندی ١٥ میلیارد دلار اعلام شده است.

اقتصاد نیجریه که برای تامین حدود ٧٠ درصد درآمد ملی خود به فروش نفت خام وابسته است، برای نخستین بار در ٢٥ سال گذشته دچار رکود شده، که به طور عمده به علت افت قیمت های جهانی نفت است.

زیرساخت های نفت و گاز نیجریه نیاز به روزآوری دارد. از آنجا که چهار پالایشگاه این کشور به علت تعمیر ضعیف هیچ گاه به حداکثر ظرفیت تولید نرسیده است، این کشور عمده تولید کننده نفت آفریقا باید ٨٠ درصد نیازهای سوخت خود را با پرداخت هزینه های گزاف وارد کند.

امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه، در ماه ژوئن امسال به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی به پکن سفر کرد.

شرکت نفت دولتی نیجریه اعلام کرد که با شرکت های چینی تفاهم‌نامه هایی به ارزش بیش از ٨٠ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در زیرساخت های انرژی نیجریه امضا کرده است.

وی در سفر ماه گذشته (اکتبر) به دهلی نو گفت: احتمال دارد تا پایان سال ٢٠١٦ قرارداد نفتی به ارزش ١٥ میلیارد دلار با هند امضا شود.

سنا (مجلس علیای پارلمان) نیجریه با تصویب طرحی در باره لزوم توضیح مشروح کاچیکوو در باره این قراردادها، اعلام کرد که وزیر نفت باید در تاریخی که تعیین خواهد شد، در کمیته بالادستی نفت، گاز و امور خارجی، حضور یابد.

قرار است وزیر نفت نیجریه از همکاری با شرکت‌های خارجی و جذب سرمایه‌های آنان در جهت افزایش تولید نفت و گاز این کشور دفاع کند.

101/402

کد خبر: 707412

وب گردی

وب گردی