اپوزیسیون کره جنوبی به دنبال طرح استیضاح رئیس جمهور

سه حزب اپوزیسیون کره جنوبی اعلام کردند که امروز جمعه به دنبال طرح درخواستی برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور خواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی که با اتهامات فساد سیاسی و مالی مواجه است پیشتر گفته بود که احتمال دارد با توجه به اعتراضات گسترده علیه وی از سمت خود کناره گیری کند.

با این حال اپوزیسیون کره جنوبی اعلام کرده که این اظهار نظر رئیس جمهوری این کشور که زمان و نحوه استعفای او را به دست پارلمان می‌سپارد با هدف زمان خریدن و جلوگیری از استیضاح مطرح شده، است.

در حالیکه سه حزب مخالفی که به دنبال استیضاح رئیس جمهور کره جنوبی هستند کرسی‌های قابل توجهی در پارلمان در اختیار دارند اما با این حال اپوزیسیون این کشور به حمایت حدود 30 تن از نمایندگان حزب حاکم برای کسب اقلیت دو سومی به منظور استیضاح پارک گئون های نیازمند است.

پارک جیه وون، از رهبران حزب مخالف خلق اظهار کرد: ما توافق کرده‌ایم که قانونگذاران حزب حاکم را برای حمایت از این اقدام خود متقاعد کنیم. اقدام برای استیضاح رئیس جمهوری کره جنوبی در صورتی که با توفیق لازم همراه باشد برای تایید به دادگاه قانون اساسی ارجاع خواهد شد.

306/300

کد خبر: 708970

وب گردی

وب گردی