یادواره 4 شهید دانشجو در شهرستان مهدیشهر

 نخستین یادواره شهدای دانشجویان شهرستان مهدی‌شهر .با گرامیداشت یاد و خاطره جانباز شهید، عباسعلی فیض از دانشجویان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجوی مهدیشهر شهید احمد مختاری ، شهید حسام الدین ابوالمعالی ، شهید مهدی احمدیان و شهید محمد رضا رضایی و به یاد نام جانباز شهید عباسعلی فیض از دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

طی این آئین که با حضور با شکوه خاندان معظم شهدا و ایثارگران و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرائی شهرستان، اساتید ودانشجویان صورت پذیرفت همرزمان و همسنگران شهدای دانشجو به ذکر خاطرات رزم و کیفیت شهادت این عزیزان پرداخته و در ادامه حضرت حجت الاسلام حاج محمد بارانی ،امام جمعه محترم مهدیشهر طی سخنانی شرایط و پیش فرضهای لازم برای نیل به تقرب الهی را برشمرده و سجایای اخلاقی و ویژگیهای بارز و معنوی شهدا را مصداق عالی تزکیه نفس و آمادگی برای دیدار با معبود قلمداد شمردند و اظهار داشتند دینداری در دوران پر فتنه آخر الزمان بسیار طاقت فرساست و لازمه آن تمسک به سیره و سلوک اولیائ دین بویژه شهدا به عنوان برگزیدگان الهی است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر در حاشیه یادواره شهدای دانشجوی شهرستان مهدیشهر، بر ضرورت برپایی یادواره‌های شهدا در گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی تأکید کرد .

ایشان در ادامه ضمن پاسداشت یاد و نام تمامی شهدای انقلاب اسلامی از شهدای مدافع حرم هم یاد نمود و اظهار داشت جوانترین شهید مدافع حرم ، شهید سید مصطفی موسوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است وتعداد شهدای دانشجو مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی را 45 نفر و تعداد دانشجویان جانباز مدافع حرم را 2 نفر بر شمرد .

سید محمدجواد موسوی با اشاره به اهمیت زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهیدان تصریح کرد: انتقال فرهنگ ناب ایثار و شهادت به دانشجویان نسل جوان اهمیت ویژه‌ای دارد و همه باید در راستای ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس بکوشند.

از دیگر برنامه این یادواره پخش کلیپ و اهدای تندیس و هدیه به خانواده‌های معظم شهدای دانشجو شهرستان مهدی‌شهر بود.

لازم به ذکر است شهید بزرگوار عباسعلی فیض دانشجوی مقطع کار‌شناسی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر، سال ۱۳۵۰ در سرخه متولد شد. وی در سال ۶۶ در منطقه عملیاتی در جاده خندق از ناحیه سر مجروح و جانباز شد و پس از تحمل نزدیک ۳۰سال درد و رنج، بامداد جمعه ۲۵ تیر 1395 به درجه رفیع شهادت نائل و به خیل شهیدان پیوست.

205/200

کد خبر: 710932

وب گردی

وب گردی