جای خالی منشور هم‌افزایی حوزه و دانشگاه احساس می شود

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جای خالی منشور هم‌افزایی حوزه و دانشگاه امروز در کشور احساس می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با محوریت آسیب‌ها و راهکارها در سالن همایش دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز وحدت حوزویان و دانشگاهیان از الزامات نظام اسلامی به شمار می رود و جامعه ای می تواند مسیر تعالی و رشد را طی کند که نخبگان آن جامعه با هم در تعامل و همکاری باشند.

وی بیان داشت: حوزه و دانشگاه در بستر مردمی شکل یافته و این دو نهاد ضروری است که در عرصه علمی با یکدیگر پیوند داشته باشند و نباید از این امر مهم غفلت کرد.

وی عنوان کرد: اگر بین حوزه و دانشگاه فاصله باشد ، آسیب هایی به جامعه وارد خواهد شد و به همین دلیل امام راحل همواره بر پیوند و ارتباط بین حوزه و دانشگاه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه پیوند نخبگانی می تواند سعادت یک جامعه را رقم بزند، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در سالهای اخیر همواره بر وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید داشتند و امروز نیز وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت یک قاعده مورد توجه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امروز خلاءهای گسست‌های معرفتی و تعاملی در حوزه و دانشگاه دیده می شود هر چند که نباید در این زمینه ارزیابی منفی داشت و برای ارزیابی تعامل امروز حوزه و دانشگاه نیازمند یک کلان پروژه تحقیقاتی هستیم و به عبارت دیگر جای خالی منشور هم‌افزایی حوزه و دانشگاه امروز احساس می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه و دانشگاه برای یکدیگر کرامت خاصی قائل هستند افزود: از اندیشه های حوزه و دانشگاه می بایست برای اداره جامعه بهره برد و نباید اجازه داد تا نگاه سکولاریستی غربی یا سکولاریستی متحجر مانع از تعامل حوزه و دانشگاه شود.

منبع : مهر

203/200

کد خبر: 713098

وب گردی

وب گردی