مدت زمان صدور ۹ قلم کالای کشاورزی کاهش یافت

براساس مصوبه دولت مدت زمان صدور ۹ قلم کالای کشاورزی ورود موقت کاهش یافته و در صورت تبدیل آن‌ها به واردات قطعی، سود بازرگانی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، ایران توانایی بالایی در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم، برنج و ... داراست، به همین دلیل دولت باید در راستای کاهش میل ورود به واردات قطعی این کالاها به ایران عمل کند.

در همین زمینه، دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرده است که بر اساس آن با افزوده شدن دو تبصره به دو ماده از آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، مدت زمان صدور این کالاهای ورود موقت کاهش یافته و حداکثر تا یک‌سال خواهد بود و در صورتی که بخواهد تبدیل به واردات قطعی شود، سود بازرگانی آن افزایش پیدا می‌کند.

به این ترتیب، با کاهش مدت زمان صدور ۹ قلم محصول کشاورزی ورود موقت و حداکثر به مدت یک سال از یک سو و از سوی دیگر با افزایش سود بازرگانی در زمان تبدیل به به قطعی شدن این کالاها برای عرضه در بازارهای داخلی، بهترین تصمیم اتخاذ گردید. این تصمیم در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت قاطع از تولید داخل کشورمان بوده است.

با ابلاغ مصوبه دولت برای افزایش دو تبصره به مواد ۸۲ و ۸۷ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی و در راستای حمایت از تولید داخل و سرعت در صدور ۹ قلم کالای کشاورزی مشمول قانون تمرکز که وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت ‌آن را عهده‌دار است، انگیزه تبدیل به ورود قطعی این کالاها کاهش می‌یابد.

بر این اساس علت عدم تعمیم آن به سایر محصولات ورود موقت به جهت وجود بازارهای صادراتی برای سایر کالاهای ورود موقت و انجام به موقع تعهدات توسط واردکنندگان بوده است.

101/401

کد خبر: 721880

وب گردی

وب گردی