مراسم یادبود شهدای پلاسکو در واحد اردبیل برگزار شد

مراسم گرامیداشت و تجلیل از مقام شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با حضور حضور دانشگاهیان،  شهردار و جمعی از آتش نشانان اردبیلی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در این برنامه، احمد شفائی مهر مدیر کل فرهنگی اجتماعی واحد اردبیل بحث اخلاق را بعنوان ریشه اصلی مسائل اجتماعی و سیاسی معرفی کرد.

وی گفت: در همه حال، افراد خوش اخلاق در تمام جوامع ستودنی هستند و حتی افراد بد اخلاق نیز خودشان به این امر اذعان داشته و همواره سعی می کنند خودشان را همانند افراد خوش اخلاق جلوه دهند.

وی با بیان اینکه عده ای وجدان آگاه و بیدار را ریشه اخلاق مداری توصیف می کنند گفت: همواره نام نیک تنها از انسان های نیکو بر جای مانده است.

وی ایثار را ویژگی اصلی انسان های خوب دانست: در تعریف های انسانی مدرن، هر کسی که برای همنوع خود حس ایثارگری داشته باشد انسان خوب شناخته می شود و هر کس فاقد این خصیصه بوده و ایثارگری از خود نشان ندهد انسان خوب تلقی نمی شود.

شفائی مهر با اشاره به ویژگی های جوانان ایرانی اظهار کرد: جوانان ایران اسلامی از ابتدای اندیشه تفکر انقلاب اسلامی، انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن تا به امروز در همه صحنه ها بخصوص دفاع از حرم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه، فرسنگ ها دورتر از مرزهای سرزمین مان ایثار و فدارکاری خود را به نمایش جهانیان گذاشته و خواهند گذاشت.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی واحد اردبیل با تاکید بر این سخن حضرت علی (ع) که بهترین کرامت و بزرگواری از خودگذشتگی است، تصریح کرد: در همه حال باید قدردان ایثارگران کشور در هر کسوتی که هستند، باشیم و کارهای با اخلاشان را ارج بنهیم.

جامعه دانشگاهی می‌تواند با تحقیق و پژوهش به مدیریت شهری کمک کند

لطف‌اللهیان شهردار اردبیل هم در این مراسم بیان کرد: حادثه عظیم ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت برخی از عزیزان آتش‌نشان در پایتخت شد، شاید به نحوی زنگ خطری برای شهرداران و دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر شهرها بود تا به منظور بررسی ابعاد و ورود به عملیات نوسازی، تجهیز و ایمن‌سازی ساختمانهای غول‌پیکر عمومی هر چه زودتر وارد عمل شوند.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر و کیفی‌سازی خدمات ارائه شده به همشهریان باید مطالعه بافتهای فرسوده و مراکز پر رفت و آمد عمومی اردبیل را هر چه زودتر آغاز کنیم تا هیچ‌گاه شاهد وقوع حوادث ناگواری مشابه حادثه پلاسکو نباشیم.

لطف‌اللهیان نقش جامعه علمی و دانشگاهی در رابطه با تحقیق و پژوهش در راستای مدیریت شهری را خطیر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: جامعه دانشگاهی می‌تواند در این رابطه با تحقیق و پژوهش به کمک مدیریت شهری بیاید تا مدیریت شهری با تجهیز به آخرین دستاوردهای علمی و تجهیزات روز در مواقع مقابله با بحران‌ها بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند.

وی افزود: احتمال آتش‌سوزی در هر نقطه و در هر زمانی غیرقابل پیش‌بینی است و در واقع این نیروهای آتش‌نشانی هستند که با انسجامی بی‌بدیل و غیرتی والا در این چنین مواقعی به کمک شتافته و حتی ممکن است اتمام و مدیریت این حادثه به قیمت جان آنها تمام شود که نیاز است در همین رابطه مسئولان شهری هوشیاری لازم را به منظور حفظ جان این نیروهای تلاشگر داشته باشند.

مداحی و اهدای گل به آتش نشانان از دیگر بخش های مراسم یادبود شهدای حادثه پلاسکو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

200

کد خبر: 726050

وب گردی

وب گردی