نخستین کوره بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران از روشن شدن نخستین کوره بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس همزمان با آغاز دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا فیاض چهارشنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار کرد : افزایش میزان صادرات غیرنفتی زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رونق تولید، کاهش وابستگی و توسعه اقتصادی در کشور است.
وی ادامه داد: توسعه صادرات غیر نفتی از مهمترین مسائل اقتصادی کشور است و باید تلاش کنیم تا صادرات غیر نفتی جایگزین منابع نفتی شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در فضای پسا برجام فرصتی برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم شد تا بتوانند خود را از آثار زیانبار دوران تحریم نجات دهند و به نقطه‌های امیدبخش اقتصادی برسند.
فیاض بیان کرد : در فضای پسا برجام فرصتی پدید آمد تا شرکت‌های ایرانی با همتایان اروپایی، آسیایی و آمریکایی مذاکراتی را برای انجام سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات به کشورهای ثالث اقدام کنند.
وی اضافه کرد :رونق تولید در کشور کاری موفق و گروهی است که باید در این بین از بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های مرتبط نهایت قدردانی را داشته باشیم.
فیاض بیان کرد: استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعامل با بخش خصوصی و سایر بخشهای دولتی بوده و آماده است در زمینه مربوط به حوزه کاری خود با بخش های خصوصی و دولتی همکاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان هایی همانند هرمزگان به واسطه ساحلی و بندری بودن، مورد توجه بخش‌های تجاری است، افزود: به دنبال رایزنی های صورت گرفته شاهد بهبود روابط میان ایران و عمان از طریق هرمزگان هستیم که امیدواریم این مولفه را در باب سایر کشورهای منطقه نیز شاهد باشیم.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هرمزگان در باب سرمایه‌ گذاری در زمینه صنعت و معدن رتبه نخست کشور را کسب کرده ، گفت: راه‌اندازی معاونت معدنی از طرف وزارت خانه برای هرمزگان در نظر گرفته شده و همچنین در بعد‌های دیگر نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با توسعه روبرو خواهد شد.

101/401

کد خبر: 728392

وب گردی

وب گردی