200 میلیارد تومان هزینه ماهیانه مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: قیمت تمام شده ساخت مترو در تهران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا کمترین است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هابیل درویش در مراسم بهره برداری از ایستگاه متروی هروی در خط 3 مترو تهران ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و سلام و درود بر شهیدان دفاع مقدس و آتش نشانان جان برکف افزود: قیمت تمام شده ساخت مترو در تهران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا کمترین است.، به طوری که این هزینه با تکیه بر توان مهندسان داخلی در مقایسه با کشورهای غربی 7 تا 10 برابر پایین تر است.

وی گفت: انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده خون های زیادی به پای انقلاب و نظام اسلامی ریخته شده است؛ یک روزی جهاد در جبهه جنگ بود اما امروز جهاد در میدان کار و تلاش صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه پیش از این اعلام کرده بودیم بیش از 20 هزار نفر در مترو کار می کنند ، تصریح کرد : با توجه به اینکه کار از 2 شیفت به 3 شیفت رسیده است، اکنون نزدیک به 30 هزار نفر در زیر زمین عملیات و در ساخت مترو دست دارند تا مطابق وعده ای که داده ایم تا پایان این دوره مدیریت شهری 100 کیلومتر مترو تحویل شهروندان دهیم .
درویش با تاکید بر اینکه ساخت 100 کیلومتر مترو در 3 خط به طور همزمان اقدام راحتی نیست، گفت: به مدد اینترنت و جستجو اینترنتی می توان به راحتی مقایسه ای در خصوص ساخت مترو در دنیا با تهران داشت.
به گفته وی قیمت تمام شده ساخت مترو در تهران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا کمترین قیمت تمام شده است، به طوری که با تکیه بر توان مهندسان داخلی و نیروی کار و دانش بومی در مقایسه با کشورهای غربی 7 تا 10 برابر پایین تر است .
درویش از حمایت های شهردار تهران از ساخت مترو تشکر کرد و گفت : ماهی 200 میلیارد تومان هزینه برای مترو پرداخت می شود این در حالیست که این بودجه به سختی تامین می شود اما با وجود همه مشکلات چرخ مترو همچنان با سرعت پیش می رود .
وی تصریح کرد: اگر اعتقاد به جهاد و روحیه ایثار و شهادت مدیران و کارگران مترو نباشد توجیه دیگری برای کار کردن در شرایط سخت مترو وجود ندارد. چرا که برایشان نه منفعت اقتصادی دارد و نه منفعت اجتماعی ، اما بطور حتم با همین روحیه جهادی 100 کیلومتر متروی در دست ساخت را به بهره برداری خواهیم رساند گرچه معتقدم این کار ، کاری 20 ساله است .
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه هر ایستگاه مترو130 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: پرونده خط 3 مترو در آینده ای نزدیک و با بهره برداری از ایستگاه های باقیمانده بسته خواهد شد .
وی با اشاره به بهره برداری از بزرگترین میدان شهر ( میدان ولیعصر ) با 7 طبقه و 45 هزار متر ساختمان تصریح کرد: کار بزرگ 100 کیلومتر مترو نیز در حال احداث است که تا پایان دوره مدیریت شهری به اتمام می رسد .

700/703

کد خبر: 728960

وب گردی

وب گردی