انتقال 8 کودک متکدی زیر 15 سال به مرکز یاسر

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: شب گذشته 5 ماشین گشت به همراه مددکاران بهزیستی در محدوده غرب تهران مستقر و 8 کودک متکدی به مرکز یاسر منتقل شدند.

به گزارش ایسکانیوز رضا قدیمی گفت: با بیان اینکه پس از جمع آوری متکدیان بزرگسال از سطح شهر حضور متکدیان و شبه متکدیان زیر 15 سال بیشتر مشهود است، اظهار کرد: وظیفه ساماندهی این گروه از آسیب دیدگان بر عهده سازمان بهزیستی است. با این وجود به دلیل محدودیت های این سازمان با محوریت فرمانداری تهران وارد عمل شده و ماشین های گشت خود را در اختیار مددکاران این سازمان قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کودکان متکدی از روز گذشته با اعزام 5 ماشین گشت شهرداری تهران آغاز شد، اضافه کرد: روند اجرای طرح این گونه است که مددکاران بهزیستی در کنار نیروهای یگان حفاظت شهرداری در ماشین های گشت مستقر می شوند.

قدیمی افزود: معمولاً با حضور اولیه ماشین ها،کودکان به سرعت پراکنده می شوند، درصورتی که کودکان در محل خود باقی بمانند این خانواده ها هستند که به محض حضور مددکاران وارد گفتگو می شوند و معمولاً از سوی ماموران تذکرات لازم را می گیرند و در صورتی که کودک یا خانواده اصرار بر تکرار عمل خلاف خود داشته باشند، کودک متکدی به مرکز یاسر منتقل می شود.

قدیمی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا از امروز پذیرایی ساده ای از این کودکان در گشت ها انجام شود و این افراد نه به عنوان مجرم که به عنوان فردی که مورد سوء استفاده قرار گرفته و نیاز به حمایت دارند، به مرکز یاسر منتقل شوند، در این مرکز نیز اقدامات مربوط به مشاوره با کودک و خانواده انجام می شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به تجربه برخورد اطرافیان کودکان متکدی حین اجرای طرح اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با اجرای این طرح احساس رعب و وحشت بر کودکان مستولی نشود، به همین دلیل اطلاع ما از میزان پولی که در اختیار افراد است تنها بر اساس خوداظهاری است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 732699

وب گردی

وب گردی