انجام 33 عملیات امدادرسانی آتش‌نشانان رشت در آدینه برفی

سخنگوی آتش نشانی رشت در بحران گفت: عملیات امداد و نجات و اطفای آتش سوزی توسط آتش نشانان روز گذشته بالغ بر ۳۳ مورد بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی فاخته ضمن اعلام آماده باش ناوگان خودرویی و آتش نشانان شهر رشت از شب گذشته ۲۸ بهمن ماه گفت: آماده باش آتش نشانان تا زمان عادی شدن وضعیت امداد رسانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود:عملیات امداد و نجات و اطفای آتش سوزی توسط آتش نشانان روز گذشته بالغ بر ۳۳ مورد بوده است.

فاخته با اشاره به اینکه متصدیان ارتباطات ۱۲۵ آتش نشانی پاسخگوی ۱۰۹۹ تماس شهروندان بوده‌اند افزود: از تعداد ۳۳ حادثه رخ داده شده بالغ بر ۱۶ مورد آن مربوط به امداد رسانی آتش نشانان به خودروهای گیر افتاده در برف، ۵ مورد ایمن سازی محل حادثه بواسطه پارگی سیم های برق معابر، ۶ مورد ایمن سازی، پاک سازی و جمع آوری درختان سقوط کرده در معابر، ۲ مورد حریق منزل مسکونی، چهار مورد خدمات رسانی در پی محبوس شدن افراد در آسانسور و اتاق خواب منزل مسکونی بوده است.

وی با بیان اینکه از ساعت ۷:۰۰ صبح امروز ۱۳ دستگاه خودروی اطفایی این سازمان به همراه بالغ بر ۳۹ آتش نشان بطور مداوم در حال گشت زنی، امداد رسانی و بازگشایی مسیر خیابان ها هستند، افزود: سه خودروی برف روب این سازمان نیز در این امدادرسانی نسبت به عملیات بازگشایی مسیر ها در حال کار هستند.

فاخته از شهروندان خواست حتما نکات ایمنی را در روزهای برفی رعایت کنند و از خودروهای شخصی کمتر و یا در موارد ضرورت استفاده کرده تا بواسطه رعایت نشدن برخی نکـات دچار مشکل و حادثه نشوند. سامانه ارتباط با اداره برق ۱۲۱، سامانه ارتباط با آتش نشانان ۱۲۵ و سامانه ارتباط با شهرداری ۱۳۷ است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 733840

وب گردی

وب گردی