حماس سران اسرائیلی را به ترور تهدید کرد

جنبش حماس با انتشار یک نوار ویدئویی سران اسرائیلی را به ترور و حذف فیزیکی تهدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ به نقل از سایت خبری روسیه الیوم، در این نوار ویدئویی که از سوی جنبش حماس منتشر شده مسئولان اسرائیلی در واکنش به ترور مازن فقهاء یکی از رهبران این جنبش طی چند روز گذشته تهدید به قتل شده اند.

در نوار ویدئویی اکثر شخصیتهای امنیتی و سیاسی محوری رژیم صهیونیستی دیده میشوند به طوریکه حماس تهدید کرده گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ نداف اگرمن رئیس موساد و گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی این رژیم را ترور می کند.

چند روز قبل زارت کشور فلسطین در نوار غزه از ترور "مازن فقها" اسیر آزاده فلسطینی به ضرب گلوله افراد ناشناس در جنوب شهر غزه خبر داد.

وی اسیر آزاده فلسطینی از ساکنان شهر طوباس در کرانه باختری بود که به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد و به نوار غزه تبعید شد. صهیونیست‌ها فقها را به دست داشتن در عملیات‌های مقاومتی در جریان انتفاضه قدس متهم کرده بود. فقها در عملیات قهرمانانه صفد در واکنش به ترور "شیخ صلاح شحاده" مشارکت داشت. در این عملیات هشت اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی فقها را به 9 بار حبس ابد محکوم کرده بود اما در نهایت به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 ( قرارداد شالیت) از زندان آزاد و به غزه تبعید شد.

همچنین در دسامبر سال 2013 روزنامه عبری زبان هاآرتص مدعی شد که جنبش حماس بار دیگر شاخه نظامی خود در کرانه باختری را فعال کرده است اما این بار آن را از طریق اسرای آزاده به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 از نوار غزه مدیریت می‌کند که یکی از این افراد مازن فقها بود.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای دشمن صهیونیستی را به ترور فقها متهم کرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743426

وب گردی

وب گردی