دعوت ترزا می به اتحاد مردم انگلیس پس از برکسیت

"ترزا می" در پیامی به مناسبت عید پاک از مردم انگلیس خواست پس از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا اتحاد خود را حفظ کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت رسمی دولت انگلیس؛ "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس، با انتشار پیامی ویدئویی به مناسبت فرا رسیدن عید پاک، توصیه‌هایی به مردم کشورش برای دوران پس از برکسیت ارائه کرد.

ترزا می از شهروندان انگلیسی خواست از فرصت پیش آمده برای ترک اتحادیه اروپا استفاده کنند و در دوران پس از برکسیت همچنان به حفظ اتحاد میان خود ادامه دهند.

پیش‌بینی می‌شود پس از اجرایی شدن برکسیت، شکافی میان انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی بوجود آید. ترزا می با اشاره به همین موضوع بر اتحاد میان تمامی شهروندان بریتانیا تاکید کرد.

در همه پرسی سال گذشته که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شده بود، اکثریت مردم ولز و انگلیس رای به خروج و اکثریت مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی رای به ماندن در این اتحادیه داده بودند، به همین دلیل اختلافاتی میان این کشورها بوجود آمد.

نخست وزیر انگلیس معتقد است پایبندی بر اهداف مشترک این کشور می‌تواند حتی پس از برکسیت نیز موجب اتحاد شهروندان انگلیسی و ساکنان ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی شود. وی حتی آینده روشنی برای آنها پیش‌بینی کرد.

نخست وزیر انگلیس در این پیام محور سخنان خود را عید پاک مسیحیان قرار داده بود. وی با تاکید بر نقش مسیحیت در جامعه انگلیس ابراز امیدواری کرد در این کشور همه قادر باشند آزادانه درباره دین خود صحبت کنند.

300/306

کد خبر: 758518

وب گردی

وب گردی