لاریجانی انتخاب اسماعیل هنیه را تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب اسماعیل هنیه را به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تبریک گفت و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ایران با پیگیری قانون حمایت از ملت فلسطین همچنان در کنار مبارزان رهایی قدس شریف ایستاده است.

به گزارش ایسکانیوز، در بخشی از پیام علی لاریجانی به اسماعیل هنیه آمده است: با کمال خرسندی انتخاب شایسته جناب عالی به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس را صمیمانه تبریک می گویم.

وی با تاکید بر این که رهایی فلسطین از بند رژیم صهیونیستی آرمان نخست امت اسلامی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حمایت از مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین را از اولویت های سیاست خارجی خود قرار داده است.
لاریجانی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی ایران نیز با پیگیری قانون حمایت از ملت فلسطین همچنان در کنار مبارزان راه آزادی و رهایی قدس شریف تمامی سرزمین های فلسطین ایستاده است.
وی در پایان بهروزی و موفقیت روزافزون اسماعیل هنیه و سربلندی و سرافرازی مردم عزیز فلسطین را از خداوند متعال مسالت کرد.
به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه هفته گذشته به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، جانشین خالد مشعل شد.
وی با نام کامل اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه با کنیه ابوالعبد در 29 ژانویه 1963 در اردوگاه الشاطی در غزه به دنیا آمد. محل اصلی زندگی خانواده اش قبل از آوارگی روستای الجوره در عسقلان بین یافا و غزه بوده ‌است.

302/302

کد خبر: 767263

وب گردی

وب گردی