توضیح دیناروند در انتشار تصویر تلگرامی عوارض تزریق داروهای چینی

هر ازگاهی شنیده می‌شود که فلان فرد به دلیل تزریق آمپولی که تولید کشور چین بوده دچار عوارض شدیدی شده است که در این رابطه رئیس سازمان غذا و دارو توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، چندی قبل عکسی در گروه‌های تلگرامی دست به دست می‌شد که تصویر بدن فردی را نشان می‌داد که به دلیل تزریقی که در متن توضیحات ( تزریق متوکاربامول چینی و دگزامتازون) ذکر شده بود و متعاقباً در عکس مربوطه به بیننده تذکر داده می‌شد که چون این داروها چینی است باید حتما مراقبت کنند.

حال در این رابطه رسول دیناروند - معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو درباره عوارض داروهای ساخت چین گفت: ایران اصلاً از چین واردات دارویی نداشته که بخواهد اینگونه عوارضی از جمله تزریق "متوکاربامول" چینی باعث چنین مشکلی شود.

همچنین درباره واکاوی علت مشکل فردی که دچار چنین عوارض تزریقی شده بود، نیز عنوان شد که این عکس بیمار مربوط به فرد جوانى است که حدود 3 الی 4 ماه پیش دچار فاشئیت نکروزان شده بود و این موضوع ارتباطی به آمپول دگزامتازون و متوکاربامول نداشته است. همچنین علت بیماری ایجاد عفونت گسترده اى بود که بدنبال تزریقی ناشناخته و یا علل دیگر از جمله عوامل میکروبی رخ داده است.

704

کد خبر: 789154

وب گردی

وب گردی