افزایش تولید مقالات ISI در  دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشکده ریاضی وعلوم کامپیوتر از تولید ۹۰ مقاله ISI در سال ۹۵ در این دانشکده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داریوش کیانی معاون پژوهشی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر اظهار داشت: یکی از دیدگاههای ما تدوین مقاله ISI است که توانسته ایم مقالاتی با کیفیت بالا تولید کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۰ مقاله ISI تولید کرده ایم، خاطر نشان کرد: همچنین برگزار کردن کارگاه ها، کنفرانس ها و مدرسه های ملی و بین المللی از دیگر اقدامات این دانشکده درطی یک سال اخیر بوده است.

به گفته وی، ما توانستیم در یک سال گذشته ، یک مدرسه زمستانی و ۸ سمینار و کنفرانس و کارگاه بین المللی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هشتمین سمینار هندسه و توپولوژی را برپا کردیم و ۵ نفر از اساتید شاخص در این سمینار حضور داشتند، گفت: این افراد زبده از آلمان، فرانسه، انگلیس و مجارستان بودند که در زمینه هندسه و توپولوژی بنام هستند. همچنین نخستین کارگاه ریاضی و آمار مه داده ها را برگزار کردیم که ۹ نفر از فرانسه و آلمان در این آموزشگاه حضور داشتند .

کیانی خاطر نشان کرد: اولین کارگاه دو روزه سالانه مهندسی مالی و بیم سنجی ایران را برگزار کردیم که از دانشگاه انگلستان حضور داشتند و دبیر کارگاه نیز از این دانشگاه بوده است. ۵ نفر از پژوهشگران شاخص در این زمینه نیز در این کارگاه حضور داشتند.

وی ادامه داد: نهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری نیز در طی یکسال اخیر برگزار شد که ۴ نفر از زبده ترین اساتید داخلی نیز به عنوان مدعو در این کنفرانس حضور داشتند. از سوی دیگر کارگاه آموزشی آمار و خوشه بندی به همراه پیاده سازی با حضور ۲ مدعو آلمانی نیز برگزار شد.

کیانی با بیان اینکه در سال ۹۵یک مدرسه زمستانی برگزار کردیم، گفت: نهمین مدرسه زمستانی در زمینه هندسه محاسباتی را برپا کرده ایم و ۳ نفر از محققان زبده بین المللی در آن حضور یافتند.

وی افزود: همچنین دانشکده موفق شد کارگاه جبر جابجایی و ترکیباتی را برگزار کند که ۸۰ نفر عضو هیات علمی در این کارگاه حضور داشتند و یک نفر سخنران مدعو از اساتید زبده بین المللی از آلمان را نیز در این کارگاه داشتیم.

وی عنوان کرد : گروه آمار این دانشکده یک دوره های مشترک با دانشگاه پاریس ۵ فرانسه با عنوان آمار کاربردی ومحاسبات دارد که هرسال دو کارگاه با چهار نفر از اساتید دانشگاه پاریس ۵ برگزار می شود. همچنین گروه آمار مجری اولین کارگاه مه داده بوده است که هم اکنون بصورت مشترک با دانشکده کامپیوتر و برق برگزار می شود.

وی با اشاره به پروژه های بین المللی دانشکده ریاضی وعلوم کامپیوتر گفت: پروژه هندسه و معماری با شرکت بین المللی ایرانی سوئدی انجام شده و در حال حاضر نیز برای ادامه آن در حال مذاکره هستیم.

معاون پژوهشی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر با بیان اینکه تعداد هیات علمی این دانشکده نزدیک به ۴۳ نفر است، افزود: در حال حاضر ۴ محقق پسا دکترا در حال فعالیت در این دانشکده داریم .

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 807753

وب گردی

وب گردی