۹۰ درصد از بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد از بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود، گفت: تقویت قدرت اقتصادی مردم عملی انقلابی است.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالفضل رضوی صبح امروز در جلسه شورای اداری کاشان با بیان اینکه اشتغال جوانان، کمی درآمد خانوارها و کمبود آب مشکلات مورد اذعان تمامی مسئولان است، اظهار داشت: بهترین راه‌حل این مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که راهی معقول، پسندیده و مورد پذیرش تمامی دستگاه‌ها است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی پنج شاخص دارد، افزود: درون‌زایی، برون‌گرایی، عدالت بنیانی و مردم‌محوری از جمله شاخص‌های اقتصاد مقاومتی بوده و مردم‌محوری بدین معنی است که مردم باید در اقتصاد وارد شوند.

رضوی درون‌زایی را به معنای استفاده از فکر مردم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه 90 درصد از بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و باید حجم دولت کاسته و مردم را بزرگ کرد و متاسفانه برخی جریانات در کشور وجود دارد که مانع ورود مردم به فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

وی یکی از راه‌های حفظ تداوم انقلاب اسلامی را بی‌احتیاجی مردم در کسب درآمد مایحتاج خود از دولت دانست و تصریح کرد: تقویت قدرت اقتصادی مردم عملی انقلابی است و خوشبختانه کاشان در ایجاد تشکل‌های اقتصادی پیشتاز بوده است به‌گونه‌ای که این شهرستان‌ها بیش از 10 شرکت مشارکتی برنامه‌ریزی کرده و به 3 شرکت پول پرداخت کردیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه طرح مشارکتی یکی از بهترین طرح‌هایی است که باید تداوم داشته باشد، ابراز داشت: اگر 25 خانوار با آورده 40 درصد با یکدیگر مشارکت داشته باشند تا سقف 750 میلیون تومان، 50 خانوار با 35 درصد آورده 60 درصد وام تا سقف یک میلیارد تومان وام سه درصد تخصیص داده می‌شود و با افزایش خانوارها میزان وام نیز افزایش می‌یابد.

رضوی با بیان اینکه وام با قید وثیقه و یا موافق تمامی سهامداران در استفاده از کارت یارانه به‌عنوان وثیقه میسر است، بیان کرد: خانوارهای زیر 25 نفر با سود هشت درصد و با وثیقه‌ای به‌غیر از کارت یارانه میسر است و به طرح‌هایی وام تخصیص داده می‌شود که شغل پایدار ایجاد شده و اقساط از طریق سود طرح پرداخت شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه پردرآمدترین صنعت بعد از نفت در دنیا سنگ‌های زینتی بوده و ایران نیز منبع بسیاری از سنگ‌های زینتی است، ابراز داشت: درآمد حاصل از این حوزه نیز به بیش از 1000 میلیارد تومان می‌رسد و لازم است در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

901

کد خبر: 820617

وب گردی

وب گردی