برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی

دومین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با عنوان اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد بندرانزلی، در این دوره؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان، محمد خوش چهره از اساتید برجسته کشور در حوزه اقتصاد و سرپرست و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی حضور داشتند.

در این طرح که به صورت نشست هم اندیشی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین صفوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد:بحث اقتصاد مقاومتی جزو مباحث کلیدی و اساسی در فرهنگ دینی ما به شمار می رود. وی با اشاره به اینکه همان خداوندی که از ما خواسته تا روزی حلال مصرف کنیم،همان پروردگار نیز ما را از اسراف برحذر داشته است،خاطرنشان کرد:در تمامی فرهنگ ها زمانی که حس استقلال طلبی بروز می کند،رهبران جامعه از مردم می خواهند تا مدتی سختی های زندگی را تحمل نمایند تا به عزت و قدرت و آینده ای روشن و مستحکم دست یابند.

حجت الاسلام صفوی در این زمینه به کشور هند و رهبری قدرتمندانه گاندی در این کشور اشاره کرد و افزود: این رهبر هیچگاه لباس وارداتی بر تن نکرد و وقتی جلوی ورود نمک به این کشور گرفته شد؛نهضت نمک را به پا نمود و مردم این کشور از آب دریا نمک استحصال کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: این فرهنگ در ایران و در میان رهبران علمی و دینی ما بشدت مشاهده می شود. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از همان آغاز؛اتکای به نفس و عزتمندی را به ملت آموخت،اظهار کرد: ملت ما در طول هشت سال دفاع مقدس دست خالی به نبرد با دشمن متجاوز پرداخت اما امروز جزو کشورهای قدرتمند و برتر دنیا در زمینه صنایع نظامی و تسلیحاتی هستیم. حجت الاسلام محمد حسین صفوی همچنین اضافه کرد: ما امروز در عرصه های پزشکی، مهندسی، هوا فضا، سلول های بنیادی،کشاورزی و ... حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری،اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه انقلابی می باشد،تاکید کرد:بدون برخورداری از روحیه انقلابی،اقتصاد ما به هیچ وجه مقاومتی نخواهد بود.

حجت الاسلام صفوی اذعان داشت:دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و دیگر مسائل؛دغدغه های عزت و سربلندی ملت ایران بوده و برخاسته از حکمت و آینده نگری ایشان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه بی شک روحیه انقلابی ناشی از خردمندی و ایمان است،یادآور شد:ملت ما در میادین و عرصه های گوناگون اثبات نموده اند که می توانند با خردمندی و باور و ایمان به پروردگار؛بر مشکلات فائق آیند. این مسئول همچنین گفت:امروز با وجود تمامی دشمنی ها و نفاق موجود در منطقه،ملت ما به راهش ادامه می دهد. بنا به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان،دانشجویان و اساتید می توانند درحد توان؛ظرفیت های خود را برای پیشبرد اهداف کشور متبلورسازند.

در ادامه برگزاری این طرح،سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز ضمن قدردانی از زحمات مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان به جهت تلاش در برگزاری این دوره در دانشگاه آزاداسلامی واحد بندر انزلی،از حضور دکتر محمد خوش چهره استاد برجسته کشور در حوزه اقتصاد در دومین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی ابراز خرسندی کرد.

علیرضا اقدامی اظهار کرد:حدود ۴۰ سال است که درکشور دغدغه اقتصاد مطرح بوده و چند سالی است که مقام معظم رهبری بر بحث اقتصاد مقاومتی تاکید دارند. اولین قدم در این زمینه را باید خود دولت بردارد چراکه نگاه ملت به حکومت است. اقدامی همچنین تصریح کرد:تنها راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات،توجه به اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی بوده و ما دانشگاهیان و اساتید موظفیم در این راستا به صورت عملیاتی گام برداریم.

این مسئول دانشگاهی در پایان اظهار امیدواری کرد برگزاری این طرح،خروجی و ماحصل مثبتی برای پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی و دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز در این نشست عنوان کرد:طرح ضیافت اندیشه اساتید در سال ۹۱ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری آغاز به کار نموده و امسال دومین دوره این طرح با حضور ۲۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی؛در این واحد برگزار می شود.

یوسف طالبی هدف از اجرای این طرح را تربیت اساتید مولد و کارآمد در حوزه های مختلف سیاسی،فرهنگی و ... و همپنین معرفت افزایی به منظور ایفای هر چه بهتر این نقش در جامعه عنوان کرد. وی با بیان اینکه بی شک حضور اساتید در این طرح،در جهت ارتقای سطح علمی،معرفتی، کسب تعهد لازم و افزایش سطح نگرانی آنان نسبت به مسائل و آینده جامعه بسیار مثمرثمر خواهد بود،افزود:بی تردید استادی که نگران مسائل و مشکلات جامعه بوده و نسبت به معضلات جامعه دغدغه دارند،در تحقق اهداف مورد نظرجامعه و نظام تاثیر گذارخواهند بود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود ۴ هزار دانشجو و ۹۱ عضو هیات علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

کد خبر: 837956

وب گردی

وب گردی