جهت گیری دانشگاه‌ها معطوف به حل مسائل جامعه است

دکتر سید ضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم در پایان اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور گفت: در طول برگزاری این نشست آنچه بیش از هر چیزی مشهود بود این نکته بود که در شرایط حاضر جهت گیری دانشگاه‌ها معطوف به حل مسائل جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر هاشمی افزود: در طول برگزاری این اجلاس که با حضور چندتن از وزرای کابینه دوازدهم و معاون رئیس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه متفاو ت‌تر از ادوار گذشته برگزار شد، در یک گفتگوی سازنده و منطقی شاهد طرح مطالبات و نیازهای دولتمردان از دانشگاهها از یک سو و طرح نیازهای دانشگاهیان از دولت از سویی دیگر بودیم که نتیجه آن تقویت همسویی بیشتر آموزش عالی و دولت است.

وی با قدردانی از حضور وزرای دولت تدبیر و امید در این اجلاس دو روزه افزود: در نشست های تخصصی که در دو روز برگزاری این اجلاس تشکیل شد روشن شد که برای رفع مشکلات همه بخش های کشور، باید تعامل و همکاری دانشگاهها و دستگاههای اجرایی مختلف بیش از گذشته افزایش یابد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مباحث خود در این اجلاس بر این نکته تاکید کردند که درقبال بودجه دریافتی از دولت احساس مسولیت کرده و کمک به پیشبرد صنعت، اقتصاد و تولید در کشور و حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را وظیفه خود می دانند.

براساس این گزارش، اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور به مدت دو روز از 27 الی28 شهریورماه با شعار " تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه" در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد که در روز نخست این اجلاس دو روزه نیز، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و‌ دکتر برات قبادیان،‌ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست های تخصصی با روسای دانشگاه های سراسرکشور شرکت کردند و درباره راهکارهای تقویت ارتباط میان دانشگاه با جامعه و صنعت به گفت وگو پرداختند.

همچنین دردومین روز این اجلاس، دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، مهندس بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به طرح دیدگاههای خود پرداختند.

گفتنی است روسای دانشگاه‌ها، و مراکز پژوهشی و فناوری کشور نیز به تناسب نشست‌های مختلف و در طول برگزاری اجلاس نظرات خودرا مطرح کردند.

کد خبر: 838675

وب گردی

وب گردی