روسیه کشتار غیرنظامیان در ادلب را رد کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه¬ای رسمی کشته شدن غیرنظامی¬ها در بمباران مواضع گروه¬های تروریستی در استان ادلب در شمال غرب سوریه را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، روز سه شنبه وزرات روسیه در پاسخ به ادعای سازمان دیده­ بان حقوق بشر سوریه که نهادی مستقر در کشور انگلیس است اعلام کرد: در بمباران مواضع نیروهای تروریستی در استان ادلب در چند روز گذشته تنها نیروهای شبه نظامی تروریستی را مورد حمله قرار داده است و در این بمباران ­ها هیچ گونه تلفات جانی و مالی به غیر نظامیان وارد نشده است.

روز دوشنبه نیز وزیر خارجه ترکیه در همین زمینه به شدت از مسکو انتقاد کرد. مولود چاووش اوغلو گفت: بمبارن­ های روسیه در ادلب باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است و در سفر چند روز آینده ولادیمیر پوتین به ترکیه این موضوع یکی از دستورکارهای مذاکرات دو کشور خواهد بود.

سرلشکر ایگور کوناشنکوف از مقامات بلندپایه ارتش روسیه در همین رابطه اظهار داشت: چنین ادعاهایی توسط سازمان­ ها و نهادهای وابسته به گروه­ های رادیکال و تندرو در سوریه منتشر می­ شود و فاقد هرگونه اعتبار و تطابق با واقعیت است.

کوناشنکوف با اشاره به این که شناسایی مناطق مورد حمله قرار گرفته توسط هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته ،اظهار داشت: در این منطقه 29 نظامی ارتش روسیه به محاصره نیروهای تروریست درآمده بودند.

در روز 31 شهریور ارتش سوریه با حمله موشکی به مواضع تروریست­ های وابسته به جبهه النصره در استان ادلب تلفات بزرگی به آنان وارد کرد.

کد خبر: 840780

وب گردی

وب گردی