اقتصاد دانش‌بنیان باید مورد توجه اساتید دانشگاه باشد

علی فیروزنیا بیان کرد: استادان دانشگاه علاوه بر رسالت آموزشی، در قبال دانشجویان وظایف سنگینی را بر عهده دارند و باید نسبت به رفع شبهات و ابهامات دینی، سیاسی و فرهنگی در کلاس های درس اهتمام ورزند.

به گزارش ایسکانیوز، علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در نشست صمیمانه ای با اعضای هیات علمی اظهار کرد: رسالت فرهنگی استادان علاوه بر رسالت آموزشی، پژوهشی و فعالیت های اقتصاد دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس واحد بجنورد افزود: ما باید بتوانیم در پژوهش های کاربردی، ارائه طرح های درآمدزایی در واحدهای دانشگاهی سرآمد باشیم. در این راستا، دانشگاه با در اختیار گذاشتن منابع انسانی، علمی و پژوهشی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی و نیز منابع مالی می تواند به این امر مهم کمک شایانی نمایند و لازم است استادان از پتانسیل ها و قابلیت های دانشگاه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت همه جانبه استادان در زمینه های طرح های پژوهشی، کاربردی ماموریت گرا و مسئله محور و توسعه فعالیت های اقتصادی دانش بنیان و غیر دانش بنیان به منظور حرکت در جهت تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین می تواند نوید بخش تحولی شگرف در بخش عظیمی از نظام آموزش عالی کشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به تکریم ارباب رجوع، دانشجویان و پاسخگویی صحیح به مشکلات دانشجویی، حضور کامل اعضای هیات علمی در دانشگاه بر وفق بخشامه های سازمان مرکزی تاکید کرد.

کد خبر: 842210

وب گردی

وب گردی