گام های نهایی برای ریشه کنی تروریسم در سوریه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از یک عملیات سنگین و گسترده توانستند شهر المیادین را به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند و ضربه محکمی به تروریسم تکفیری و حامیانش وارد کنند.

به گزارش ایسکانیوز، ارتش سوریه و مقاومت پس از نابودی آخرین تجمعات گروه تروریستی داعش، شهر المیادین در 45 کیلومتری جنوب شرقی دیرالزور را به طور کامل از لوث این گروه تکفیری پاکسازی کردند که در نتیجه آن تلفات سنگینی به آن وارد شد.

یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان و پشتیبان، شهر المیادین در دیرالزور را بازپس گرفتند و طی آن شمار زیادی از تروریست‌های داعشی را به هلاکت رساندند و سلاح‌ها و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش در حال حاضر به تعقیب تروریست‌های باقی مانده فراری می‌پردازند که صفوف آنها از هم پاشیده است، نیروهای یگان مهندسی ارتش هم به کشف و خنثی سازی مین‌ها و مواد منفجره کار گذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی در خیابان‌ها و میادین شهر ادامه می‌دهند.

آزادسازی شهر المیادین یک گام مهم به سمت ریشه‌کنی کامل داعش از وادی فرات است . نیروهای ارتش و مقاومت با پوشش هوایی روسیه و سوریه عملیات گسترده‌ای را از هنگام شکسته شدن حلقه محاصره شهر دیرالزور در پنجم ماه سپتامبر گذشته آغاز کرده‌اند که تا کنون به آزادسازی ده‌ها روستا و شهرک در حومه دیرالزور منجر شده است.

همچنین در حملات سنگین نیروی هوایی و یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع و تحرکات گروه تروریستی داعش در دیرالزور و المیادین، مخفیگاه‌ها و خطوط کمک رسانی به این گروه منهدم شد .

محورهای درگیری میان ارتش سوریه و داعش با فروپاشی سریع صفوف این گروه تروریستی همراه شده است به طوری که داعشی‌ها برای فرار از مرگ تلاش می‌کنند از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده کنند، تروریست‌ها غیرنظامیان را در گذرگاه‌های امنی که ارتش سوریه برای خروج آنها مشخص کرده، هدف قرار می‌دهند.

کد خبر: 846574

وب گردی

وب گردی