تلاش برای ساخت هارد 40 ترابایتی با کمک مایکروویو

شرکت "وسترن دیجیتال" پیشگام فناوری جدید ذخیره‌سازی داده است که از ضبط مغناطیسی با کمک امواج مایکروویو برای بسته‌بندی داده‌های بیشتر به فضای همان دیسک استفاده می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که این فناوری ظرفیت دیسک 40 ترابایتی را تا سال 2025 فراهم می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تک‌تایمز، با اینکه شرکت وسترن دیجیتال شانس و فرصت خرید فناوری فلش مموری توشیبا را از دست داد، اما این بدان معنا نیست که برای ابداع و توسعه راه‌های جدید نوآورانه برای ذخیره سازی داده‌ها سخت تلاش نکند.

این شرکت اکنون فناوری نوآورانه ذخیره‌سازی داده‌ها را به نام ضبط مغناطیسی مجهز به امواج مایکروویو یا "MAMR" ارائه داده است که راه را برای هارد دیسک‌های 40 ترابایتی، حداکثر تا سال 2025 هموار می‌کند. اما وسترن دیجیتال می‌گوید فناوری اصلی تا سال 2019 در مراکز داده اجرایی می‌شود.

این خبر فوق العاده است، به ویژه از آنجایی که کاربران در حال حاضر اطلاعات را بسیار سریع‌تر از چیزی که دستگاه‌های ذخیره سازی قادر به نگهداری آن باشند، جابجا می‌کنند. حتی تلفن‌های همراه هم، اکنون 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند و حتی گاهی اوقات به طور شگفت انگیزی می‌بینیم که این مقدار حافظه برای کاربران کافی نیست.

مردم در حال حاضر در عصر داده‌ها زندگی می‌کنند و نوآوری‌ها در سخت افزارها باید نشان‌دهنده این موضوع باشند.

جان رایدنینگ، سرپرست تحقیقات وسترن دیجیتال گفت: تجاری کردن تکنولوژی MAMR راه را برای رسیدن به تراکم ضبط بیشتر و کاهش هزینه در هر ترابایت هارد دیسک هموار خواهد کرد.

بنابراین فناوری مایکروویو با درایوهای هارد دیسک چه می‌کند؟ قضیه از این قرار است: وسترن دیجیتال تکنولوژی جدیدی به نام "نوسان‌ساز گشتاور چرخش"(spin torque oscillator) ابداع کرده است که یک میدان مایکروویو را تولید می‌کند. این امر امکان نوشتن داده‌ها را روی محتواهای مغناطیسی در یک میدان مغناطیسی پایین‌تر از هارد دیسک معمولی فراهم می‌کند که به این معنی است که می‌توان بیت‌های بیشتری را در فضای یکسان قرار داد.

طبق گفته وسترن دیجیتال بحث در مورد زیرساخت‌های این تکنولوژی برای اولین بار آماده است و می‌تواند به مشتریان راه حل ارزان‌تر و قابل اطمینان‌تر ارائه دهد. "MAMR" می‌تواند تراکم منطقه‌ای را به چهار ترابیت در هر اینچ مربع افزایش دهد و برای کاهش آشفتگی بر هلیوم متکی خواهد بود.

با این حال این چه معنی دارد؟ آیا این یک نوع کاملا جدید از هارد دیسک است؟ نه دقیقا، وسترن دیجیتال هنوز از همان هارد دیسک‌های رایج استفاده می‌کند اما آن را با MAMR ادامه خواهد داد و تلاش می‌کند فناوری جدید را برای ذخیره داده‌های بیشتر در هارد دیسک‌های رایج استفاده نماید.

اما مسئله اطمینان و اعتبار نیز در مقابل هزینه وجود دارد. SSDها به سرعت میان لپتاپ‌ها و دسکتاپ‌ها محبوبیت پیدا کردند، زیرا سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر از HDDها هستند که دیسک‌های چرخشی و شکننده دارند. اما خب بسیار گرانتر هستند.

اگر MAMR چیزی باشد که وسترن دیجیتال توصیف می‌کند، می‌تواند برای مراکز داده و شرکت‌های ذخیره سازی فضای ابری، بسیار مهم باشد، به خصوص این که افراد خواستار استفاده، ذخیره و تقاضای فضای بیشتر هستند.

کد خبر: 846984

وب گردی

وب گردی