فراخوان شرکت در مسابقه فرهنگی «پاسخ به ترامپ»

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش تهران گفت: پس از توهین ترامپ به ملت ایران و لزوم پاسخ فرهنگی دانش‌آموزان به وی، بنا شد فراخوان یک مسابقه فرهنگی که 2 بخش بین‌المللی دارد، اعلام شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس علیرضا راهپیما ، اظهار داشت: پس از سخنرانی ساختارشکنانه رئیس جمهور آمریکا و توهین به ملت ایران، جلسه‌ای با حضور صاحب‌نظران فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تشخیص ضرورت پاسخ در خور به وی تشکیل شد.

وی افزود: نتیجه این جلسه این بود که لازم است پاسخی فرهنگی به سخنان رئیس جمهور امریکا داده شود و به این ترتیب بنا شد فراخوان یک مسابقه فرهنگی که 2 بخش بین‌المللی دارد، اعلام شود.

راهپیما با اشاره به سخن وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکل آموزشی ترامپ تصریح کرد: به این منظور دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقه به رئیس جمهور امریکا طرز صحبت با یک ملت با تمدن را آموزش خواهند داد.

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش تهران ادامه داد: فرصت شرکت در این مسابقه تا 12 آبان ماه است و بنا داریم ترتیبی اتخاذ شود تا در روز دانش‌آموز که روز ملی مبارزه با استکبارجهانی هم نام دارد افراد برتر معرفی و تشویق شوند.

وی گفت: بخش انگلیسی سایت tehranedu.ir هم از 10 روز پیش به صورت آزمایشی افتتاح شده است و دانش‌آموزان سراسر جهان می‌توانند از شرایط مسابقه مطلع شده و در آن شرکت کنند.

راهپیما 5 بخش مختلف این مسابقه را تشریح کرد و گفت: بخش اول این مسابقه به صورت مسابقه بین‌المللی نقاشی و برای دانش‌آموزان ابتدایی برگزار می‌شود و به موضوع جنایت‌های دولت آمریکا در منطقه و سراسر جهان اختصاص دارد.

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش تهران اضافه کرد: بخش دوم، برگزاری مسابقات هنری و ادبی، نقاشی، طراحی، شعر، داستان کوتاه و وبلاگ ‌نویسی با موضوعات مرتبط با جنایات امریکاست و بخش سوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه تهران با موضوع استکبارستیزی، آشنایی با جنایت‌های دولت آمریکا و دست‌نشاندگان آن در منطقه است که در مدارس برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخش چهارم مسابقه هم به صورت بین‌المللی است و با موضوع ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد برای محکومیت گفتار و رفتار دولت و رئیس جمهور آمریکاست که دانش‌آموزان تمامی مقاطع می‌توانند در آن شرکت کنند.

راهپیما افزود: بخش پنجم مسابقه «بهترین جمله در محکومیت سخنان نامناسب ترامپ» است؛ شرکت‌کنندگان این بخش می‌توانند جملات کوتاه خود را به سامانه ارتباط مردمی این اداره کل به شماره 09121540640 ارسال کنند.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان تهرانی می‌توانند آثار خود را به معاونان پرورشی مدرسه تحویل دهند و شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل هم می‌توانند آثار خود را به آدرس رایانامه tehran@tedu.ir ارسال کنند.

706

کد خبر: 850853

وب گردی

وب گردی