هوای مشهد در وضعیت هشدار/ادامه روند افزایش آلاینده ها

امروز هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار داشت که پیش‌بینی می‌شود در طی 48 ساعت آینده روند افزایش آلاینده‌ها ادامه یابد.

یحیی قائنی پور مدیر کل هواشناسی استان خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز ،گفت: وضعیت جوی استان طی دو، سه روز آینده تا پایان هفته جاری وضعیت پایداری خواهد بود و این باعث افزایش پتانسیل آلاینده‌های زیست محیطی و کلان‌شهرهای استان از جمله شهر مشهد خواهد شد.

وی افزود: امروز هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار داشت که پیش‌بینی می‌شود در طی 48 ساعت آینده روند افزایش آلاینده‌ها ادامه یابد.

قائنی پور با بیان اینکه در هفته جاری بارندگی در سطح استان وجود ندارد گفت: در هفته آینده کاهش دما را خواهیم داشت ، تحت تاثیر سیستم بارشی که سیستم سرد و پیچیده‌ای است که به سمت شمال شرق می‌رود انتظار می‌رود که دما به طور قابل ملاحظه‌ای از اواسط هفته آینده کاهش پیدا کند.

مدیر کل هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: تا جمعه این هفته افزایش دما در استان نخواهیم داشت ولی بعد از آن کاهش دما را داریم و پیش بینی می‌شود در بعضی از مناطق به 15- درجه برسد. در مناطق سردسیر استان، شمال استان، مثل فریمان، افت شدید دما را خواهیم داشت.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی، گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 117 پی.اس.آی در وضعیت هشدار است. مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که بر غلظت تمام آلاینده ها در هوای این شهر نسبت به دیروز افزوده شده است. ایستگاههای خیام شمالی با 150، شهید کریمی با 133، شهید آوینی با 125، شهید مفتح با 120، سرافرازان با 119، امامیه و الهیه هر یک با 113، حرم مطهر با 109، خاقانی با 100، سمزقند 103و چمن با 102پی.اس.آی آلوده ترین مناطق مشهد برای گروههای حساس در صبح امروز بودند.

خبرنگار : ندافراهانی

کد خبر: 877265

وب گردی

وب گردی