آخرین وضعیت واحدهای دانشگاهی استان کرمانشاه پس از زلزله

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه آخرین وضعیت واحدها و مراکز دانشگاهی و همچنین مراکز سما پس از زلزله غرب کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد کرمانشاه، دکتر نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار داشت: زلزله اخیری که در غرب کشور و در استان کرمانشاه به وقوع پیوست، باعث تخریب ساختمان آموزشکده سما در سرپل ذهاب شد، به طوری که امکان استفاده از این ساختمان وجود ندارد.

وی افزود: با اختصاص کانکس فعالیت آموزشی مرکز سما سرپل ذهاب از سر گرفته شد و داشجویان سرکلاس خود حاضر شدند.

دکتر قنبری با بیان اینکه ابنیه و ساختمان های مراکز روانسر، گیلانغرب و قصرشیرین نیز دچار آسیب و تخریب های جزیی شده اند، گفت: کلاسهای مرکز قصر شیرین تا بازسازی و تعمیرات در چادر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زلزله اخیر استان کرمانشاه همواره در کنار مردم آسیب دیده زلزله بود، گفت: تشکیل ستاد جمع آوری کمک های مردمی و واحدها، تشکیل ستاد توزیع در آموزشکده سمای سرپل زهاب، آماده باش بسیج استادان، کارکنان و دانشجویان و گروه های جهادی و اعزام آنان برای امداد رسانی، هماهنگی و اعزام دانشجویان گروه پرستاری برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان در زلزله از اقدامات واحد کرمانشاه برای کمک به زلزله زدگان بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: حضور گروه های متخصص روانشناسی و مشاوره در مناطق آسیب دیده از زلزله و ارائه مشاوره به بازماندگان این حادثه، چاپ و انتشار بیش از 15 هزار بروشور با موضوع روانشناسی شایعه، زلزله چیست؟ راههای کنترل استرس و چگونه با ترس و نگرانی کودکان پس از زلزله برخورد کنیم؟ همکاری متخصصان حوزه عمران و زلزله و روانشناسی دانشگاه در برنامه های رادیو و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و کمک دارویی به ارزش 45 میلیون ریال بخشی از فعالیت های صورت گرفته توسط دانشگاه آزاد اسلامی بود.

رئیس واحد کرمانشاه در خصوص تعداد دانشگاهیان جان باخته در زلزله غرب کشور گفت: متاسفانه دانشجوی مقطع دکتری حقوق واحد کرمانشاه و دانشجوی مقطع کارشناسی معماری مرکز قصرشیرین جان خود را در این حادثه از دست دادند و تعدادی از کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه آسیب دیدند.

دکتر قنبری اظهار داشت: نخستین محموله آب معدنی، نان و خرما از واحد کرمانشاه در مناطق زلزله زده توزیع شد و حدود 60 کامیون و کامیونت اقلام مورد نیاز و ضروری جمع آوری شده از کمک های دانشگاهیان و مردم در واحد کرمانشاه و ارسالی از سایر واحد ها، مراکز و سازمان مرکزی نیز به مناطق ارسال و توسط تیم 30 نفره کارکنان مستقر در ستاد سرپل زهاب توزیع شد، همچنین مکان های مسقف دانشگاه برای اسکان همراهان و مصدومان بیمارستان های کرمانشاه آماده و در اختیار آنان قرار داده شده است.

کد خبر: 877489

وب گردی

وب گردی