۸۵ درصد سند چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر محقق شد

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز حوزه علمیه استان بوشهر گفت: ۸۵ درصد از طراحی‌های سند چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر محقق شده است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز شنبه 25 آذر ماه در جمع مدیران و کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر با بیان اینکه مرکز خدمات در حوزه، مرکز خدمت به اسلام و خدمت به اساس ایمان، تقوا و اخلاق است اظهار داشت: مرکز خدمات در حوزه، مرکز خدمت به خانواده پرچمداران اسلام و شخصیت‌هایی است که نماد اسلامیت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای عالمان بسیار بزرگی است افزود: طبق پژوهش‌های صورت گرفته، قدمت تحقیقی و پژوهشی عالمان استان بوشهر به زمان حضرت امام موسی کاظم(ع) و ابوسعید سیرافی می‌رسد.

امام جمعه بوشهر از تدوین سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه استان بوشهر خبر داد و با بیان اینکه 24 حوزه علمیه در این استان طراحی شده است خاطرنشان کرد: طبق این سند، 12 مدرسه علمیه برادران، 12 مدرسه علمیه خواهران، دو مرکز مدیریت، یک مرکز خدمات، یک اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران، یک جامعة المصطفی، یک دانشکده ادیان و یک پژوهشگاه طراحی شده است.

صفایی بوشهری از تحقق 85 درصد سند چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر خبر داد و افزود: تاکنون 85 درصد از طراحی‌های صورت گرفته در سند چشم‌انداز حوزوی استان بوشهر محقق شده که 139 هزار متر حوزه ساخته شده و جمعیت طلاب حوزه‌های علمیه افزایش یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمام برنامه‌ها بر محور ولایت طراحی و اجرا می‌شود تصریح کرد: در استان بوشهر تمام برنامه‌ها بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری و روحانیت محوری طراحی و مدیریت می‌شود.

امام جمعه بوشهر به خدمات ویژه حوزه علمیه پرداخت و با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) نگاه ویژه‌ای به این مجموعه دارد خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه، مرکز ویژه‌ای است چون گروه هدف آنها گروهی هستند که اهل بیت(ع) به آنها توجه دارند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه کار حوزویان کاری خداپسند و مهدی‌پسند است گفت: هر خدمتی که حوزویان به خانواده‌ها می‌کنند خداوند در همین دنیا دست آنها را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به قدرت تاثیرگذاری روحانیت در پیگیری مشکلات جهان اسلام و برطرف کردن مسائل مختلف افزود: هیچ گاه روحانیت در طول تاریخ به اندازه این دوره قدرت تأثیری نداشته‌اند که نمونه بارز آن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که به رهبری روحانیت در مقابل تمام جهان کفر، شرک و نفاق ایستاده است.

901

کد خبر: 885099

وب گردی

وب گردی