آسیب‌های روانی مردم کرمان براثر زلزله‌های اخیر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به این‌که از نظر روانشناسی تعطیلی‌های مربوط به زلزله آسیب‌رسان است، گفت: گرچه زلزله‌های اخیر تلفات جانی نداشته، اما آسیب روانی به مردم کرمان وارد کرده بنابراین می‌طلبد ما در زمینه مسائل روانشناسی از نگاه قرآنی و علمی برنامه‌ریزی کنیم تا خانواده‌ها و جوانان ما بتوانند در این موقعیت‌ها و حوادث خودشان را مدیریت کنند و این یک رسالت فرهنگی است و باید در این خصوص فرهنگسازی شود.

به گزارش ایسکانیوز، «فاطمه‌السادات حسینی» صبح امروز 26 آذرماه در کمیته بانوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان کرمان به علت وقوع زلزله در موقعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که از نظر روانشناسی تعطیلی‌های مربوط به زلزله آسیب‌رسان است، گفت: گرچه زلزله‌های اخیر تلفات جانی نداشته، اما آسیب روانی به مردم کرمان وارد کرده بنابراین می‌طلبد ما در زمینه مسائل روانشناسی از نگاه قرآنی و علمی برنامه‌ریزی کنیم تا خانواده‌ها و جوانان ما بتوانند در این موقعیت‌ها و حوادث خودشان را مدیریت کنند و این یک رسالت فرهنگی است و باید در این خصوص فرهنگسازی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: هم‌چنین در ادارات باید یکی از برنامه‌ها به ویژه در ایام‌الله دهه فجر با رویکرد آگاه‌سازی برای مهارت‌های مدیریت بحران به صورت فردی، خانوادگی و جمعی باشد تا بدانیم حوادث را چگونه مدیریت کنیم.

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر یادآوری یک اتفاق مبارک است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما یک عید بزرگ برای مردم و احیای ارزش‌های اسلامی برای جهان بود.

وی با بیان این‌که ایام‌الله دهه فجر یادآوری مولفه‌ها و ارکان انقلاب اسلامی است، چون انقلاب اسلامی بر ارکانی استوار است و این ارکان باید یادآوری شود تا هیچ هجمه‌ای به آن آسیب نرساند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هم‌چنین بارقه‌های امید را در دل مسلمانان به‌وجود آورد لذا ما برای پاسداشت ارزش‌های انقلابی جشن می‌گیریم و ما می‌خواهیم، یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار انقلاب اسلامی یادآوری کنیم.

حسینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی قرار دارد و ایمان، اعتقاد، باورها، وحدت، هماهنگی و اتحاد مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و برای تداوم انقلاب اسلامی به وحدت و همراهی نیاز داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: وحدت یک مولفه در خانواده، جامعه و انقلاب اسلامی است و وحدت در انقلاب اسلامی حول محور ولایت بود و تأثیرگذاری انقلاب به واسطه رکن اصلی ولایت فقیه است.

حسینی افزود: باید پیوند بین نسل امروز و نسل دیروز برقرار کنیم و جوانان ما باید نسل انقلاب را بشناسند و بدانند چه اتفاقی افتاد تا انقلاب اسلامی صورت گرفت و اگر مبارزان انقلاب را دعوت کنیم و جوانان ما مسائل را از زبان آنها بشنوند، بسیار تاثیرگذار است.

مشاور استاندار کرمان با بیان این‌که هرچند ضعف‌ها و کاستی‌هایی را داریم، اما معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی امید را در نسل جوان محکم می‌کند، یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید رویکرد درون و برون سازمانی داشته باشیم و در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، نشاط و جامعه‌هدف سازمان کار شود.

وی گفت: باید رویکرد نو و جدیدی را برای برنامه‌های دهه فجر داشته باشیم و برنامه‌ها مطابق با ذائقه جوانان باشد و زبان هنر و فضای مجازی در این زمینه کمک می‌کند و نمایشگاه‌ها و همایش‌های با محتوا هم باید برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های دهه فجر باید از مردم و تشکل‌های مردمی کمک بگیریم، چون تشکل‌ها می‌توانند به همه سازمان‌های مردمی کمک کنند و اگر مردم برنامه‌ها را پیاده کنند، برنامه‌ها اثرگذاری بیشتری دارد و باید نشاط فکری و عقیدتی به‌وجود آوریم.

کد خبر: 885814

وب گردی

وب گردی