درخواست مجمع نمایندگان استان اردبیل از معاون سیاسی وزیر کشور

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان اردبیل با توجه به افزایش جمعیت در استان خواستار افزایش یک نماینده به نمایندگان استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، صبح امروز دوشنبه 4 دی ماه مجمع نمایندگان استان اردبیل با جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور دیدار داشتند که در این دیدار آقایان کریمی، بدری، فیضی و زنگیر نماینده مردم اردبیل و نمین، خالقی نماینده خلخال وکوثر، میرزاده نماینده گرمی حضور داشتند.

میرحمایت میرزاده در رابطه با دیدار مجمع نمایندگان استان با معاون سیاسی وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این دیدار در رابطه با بحث های تقسیمات کشوری در استان اردبیل مانند تبدیل برخی از بخش ها به شهرستان ها، تبدیل دهداری به بخش و همچنین تبدیل برخی از بخش هایی که سالیان سال به عنوان بخش باقی مانده و به شهر تبدیل نشده است، صحبت شد.

وی افزود: در این دیدار همچنین نمایندگان با توجه به افزایش جمعیت در استان در صورت امکان خواستار افزایش یک نماینده به نمایندگان استان شدند که قرار شد آقای جبارزاده پس از بررسی پاسخ دهند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از بخش هایی که صحبت شد برای تبدیل شدن آن به شهر می توان بخش «انگوت» را نام برد زیرا از نظر جغرافیایی وسیع ترین بخش در اردبیل است که درخواست شد تا به شهر تبدیل شود.

میرزاده افزود: مناطقی در اردبیل وجود دارد که شایسته تبدیل به بخش را دارند.

وی با بیان این که بخش موران که به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) است در یکصد کیلومتری مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد که قصد داریم این بخش هم به شهر تبدیل شود.

نماینده مردم گرمی با بیان این که برخی از روستاها که در اطراف شهر از جمله سرعین یا بخشی در خلخال که شایستگی تبدیل شده به فرمانداری را دارند درخواست دادیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

میرزاده گفت: نمایندگان صحبت کردند تا برای مرکز استان یک نماینده دیگر اضافه شود.

901/900

کد خبر: 889123

وب گردی

وب گردی