به گزارش ایسکانیوز، علی زمانیفرد، رئیس دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر در مورد وضعیت پایاننامههای دانشجویی این دانشکده و اینکه تا چه اندازه جنبههای کاربردی در آنها لحاظ شده است، اظهار کرد: به جرات میتوانم بگویم بالغ بر 90 درصد پایاننامه و تحقیقات دانشجویان این دانشکده با هدف و نیت آنکه در امور اجرایی و عملیاتی مورد استفاده قرار گیرند، گردآوری و نگارش میشوند؛ اما برای اطلاع از جزئیات بیشتر آن پیشنهاد میکنم با مدیران گروه این دانشکده نیز گفتوگو شود.
وی ادامه داد: ما حتی در پروژههای کلاسی هم به دانشجویان تأکید میکنیم که بر جنبههای کاربردی موضوعاتی که انتخاب میکنند، توجه داشته باشند و اینگونه نباشد که صرف یک رساله نظری را در پایان کار از آنها دریافت کنیم، بلکه به گونهای باشد که با توجه به معضلات و مشکلاتی که در عرصه تخصصی و کارشناسی حوزه حفاظت و مرمت وجود دارد، بتوان آنها را برای رفع پارهای از مشکلات به مراجع مربوطه ارائه کرد.
زمانیفرد در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: قطعاً از میان مراجع مربوط که تحقیق و پژوهشهای دانشجویی و پایاننامههای ارائهشده این دانشکده میتواند راهگشای امور مربوط به آنها باشد، یکی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را میتوان مثال زد و دیگری شهرداری و بهویژه شهرداری کلانشهر تهران و سازمان فنی و مهندسی؛ این سازمانها باید با ارتباط مؤثری که با بدنه دانشکدههای هنری برقرار میکنند، سعی در انتقال تجارب ارزنده هیات علمی و اساتید و همچنین خلاقیت و ابتکار نسل جوان دانشجو در امور مربوط به حوزه مدیریتی خود داشته باشند.
این رئیس دانشکده افزود: متأسفانه علیرغم ظرفیتی که از ابعاد کاربردی بودن در پایاننامه و رسالههای علمی این دانشکده وجود دارد و تلاشی مستمر از سوی مسئولان دانشکده مبنی بر معرفی درخور آنها صورت گرفته است، اما تاکنون هیچکدام از سازمانها و نهادهای عمرانی شهری و سازمان میراث فرهنگی رغبتی برای ایجاد تعامل با این دانشکده برای در اختیار گرفتن آنها نداشته و ندارند.
وی در پایان گفت: حتی ما به دانشجویان دانشکده توصیه کردهایم که به شکلی کاملاً شخصی با مراجعه به این نهادها نسبت به ارائه تحقیقات و پژوهشهای خود اقدام کنند و بدون چشمداشت مالی آنها را به شکل رایگان در اختیار این مراکز قرار دهند، اما در نهایت شاهد آن هستیم که انگار عزمی از سوی ایشان برای ایجاد این تعامل میان بدنه پژوهشی دانشگاه و دستگاه سیاستگذار و اجرایی وجود ندارد.