پوستر جشنواره تئاتر فجر فقط یک ایده است/جشنواره باندبازی است

علی ضیا دوشنبه شب در برنامه «فرمول یک» میزبان مهدی کوشکی بازیگر و کارگردان تئاتر بود و با او درباره جشنواره تئاتر فجر گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کوشکی در پاسخ به اینکه حضور بازیگران سینما در تئاتر را چطور ارزیابی می کند، گفت: من با بازیگران معروف هم کار کرده ام، کسانی بودند که با آنها دوست بوده ام. گاهی بازیگران معروف می آیند و تماشاگری هم به خاطرشان نمی آید.

وی افزود: مردم کار خوب را می بینند. مثلا درباره فیلم «لانتوری»؛ اتفاقا نوید محمدزاده زمانی که در آن بازی می کرد، به شهرت حالایش نبود و این فیلم گرچه سرگرم کننده نبود اما مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این بازیگر درباره پوستر جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: پوستر جشنواره را دوست ندارم و فکر می کنم قدری شتاب زده طراحی شده بود. هر ایده ای نباید اجرا شود. که بگوییم وای چقدر باحال، آدمها در شبکه های اجتماعی با این ای مو جی ها در ارتباط هستند و حالا از آنها در پوستر استفاده کنیم!

کوشکی تصریح کرد: ای کاش با گرافیستهای مطرح مشورت می شد. خود من گرافیک خوانده ام و پیش استاد شیوا بوده ام. ما هزار تا اتود می زدیم تا به یک لوگو برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید از تئاتر حمایت کرد و من همیشه برای دیدن تئاتر بلیت می خرم به ویژه برای تماشای نمایش های دانشجویی می روم.

کارگردان «آوازه خوان طاس» درباره غیبتش در جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: چند سال است به جشنواره تئاتر فجر نمی روم و خیلی با آن غریبه ام. روال جشنواره اینگونه است که معمولا یک باندی می آید و یک سری کارها را انتخاب می کند. سری بعد هم یک باند دیگر می آید و کارهای دیگری را انتخاب می کند! من همیشه تنها بوده ام و با هیچ باندی نبوده ام.

کوشکی در ادامه این انتقاد را مطرح کرد: فکر کنید من به تماشاخانه ای می رویم و 5 ماه تمرین می کنم، 20 شب هم اجرا می روم اما بعد می فهمم کسانی که نظرشان برایم مهم است اصلا متوجه نبوده اند من نمایشی روی صحنه برده ام.

وی در پایان گفت: استادی داشتم که به رحمت خدا رفته، او می گفت اگر من به اداره ای بروم، می روم روبروی میزی که کار دارم می نشینم، نمی روم روی آن میز بایستم، آنقدر می نشینم تا صدایم بزنند و بگویند آقا شما کارت چیست؟ آیا من به عنوان آرتیست این حق را ندارم که مرا ببینند؟ من با شما دوستم پس کتاب نمایشنامه هایت را چاپ می کنم، اگر با شما دوست نباشم شما اصلا نمایشنامه نویس نیستید!

«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه ها هر شب از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

500

کد خبر: 902578

وب گردی

وب گردی