واکنش جامعه مصر نسبت به حملات سوریه

سیاستمداران و افراد مختلف در مصر نسبت به حملات دو روز پیش آمریکا و هم پیمانانش به مواضع دولت سوریه واکنش نشان دادند. در این بین واکنش پسر رئیس جمهوری اسبق مصر، بیش از همه به چشم آمد.

به گزارش ایسکانیوز، «عبدالحکیم» پسر «جمال عبدالناصر» رئیس جمهوری اسبق مصر، با ارسال نامه ای به بشار اسد، تجاوز نظامی به این کشور را محکوم و سوریه را قلب تپنده جهان عرب و گورستان استعمارگران دانست.

وی در این نامه، تجاوز نظامی مثلث غربی به سوریه را تداعی‌کننده تجاوز سه‌جانبه اسرائیل، فرانسه و انگلیس به مصر در سال 1956 خواند و اظهار داشت: « در آن زمان، مصر در برابر این تجاوز ایستاد و سوریه اعلام کرد دمشق در کنار قاهره می‌ایستد و البته جنگ کانال سوئز، گورستان استعمار با آن چهره زشتش شد. سوریه نیز قلب تپنده جهان اسلام است و همان‌گونه که رهبر فقید، جمال عبدالناصر می‌گفت: سوریه گورستان استعمارگران و متجاوزانی خواهد بود که تصور می‌کنند با مزدوران خائنشان در کشورهای عربی، می‌توانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند، هرگز! ما از مصر، سرزمین جمال عبدالناصر اعلام می‌کنیم، قاهره در کنار دمشق می‌ایستد».

از سوی دیگر «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز در واکنش به حملات روز گذشته ائتلاف غرب به رهبری آمریکا اعلام کرد که تشدید بحران اخیر سوریه موجب نگرانی بسیار دولت مصر شده است.

وی بر ثبات مواضع مصر در قبال بحران کنونی دمشق از جمله حفظ وحدت سوریه، حمایت از مردم این کشور، حکومت قانونی آن و ارتش ملی و حق شهروندی تاکید کرد و افزود: «واضح است که مصر از گروه‌های تروریستی که به دنبال تقسیم سوریه هستند، حمایت نمی‌کند.»

عصام خلیل، رئیس حزب "المصریین الأحرار" نیزحمله نظامی به سوریه را محکوم کرد و خواستار تحقیقات بیطرفانه بین المللی در خصوص ادعای حمله شیمیایی در دوما شد.

کد خبر: 932166

وب گردی

وب گردی