تصمیمات ترامپ پیامدهایی برای اقتصاد آمریکا دارد

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به پیامدهای تصمیمات اقتصادی اخیر دولت ترامپ بر اقتصاد آمریکا مدعی شد این اقدامات برای اصلاح نظام حیله گر اقتصاد جهانی اتخاذ شده است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، لَری کودلو مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: تصمیمات ترامپ پیامدهای را برای اقتصاد آمریکا در پی خواهد داشت. وی مدعی شد آمریکا در پی آن است که نظام حیله گر تجارت جهانی را اصلاح کند. ترامپ چند روزی است تعرفه های گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را افزایش داده است.

لَری کودلو مشاور ارشد اقتصادی ترامپ اعتراف کرد که جنگ تجاری میان آمریکا هم‌ پیمانان این کشور پیامدهایی را برای اقتصاد آمریکا در پی خواهد داشت.

این اقدام آمریکا انتقادات جاستین ترودو وزیر کانادا را در پی داشت و آن را تحقیر آمیز و مخرب دانست.

رئیس جمهور آمریکا باید این اقدام خود فضای اجلاس جی ۷ در هفته آینده را متشنج کرده و اقتصاد جهانی را به سوی آغاز جنگ تجاری سوق داده است، اما واشنگتن تاکید نموده این اقدامات را با هدف دفاع از منافع ملی خود انجام داده است.

کودلو در گفتگو با شبکه فاکس‌ نیوز تصریح کرد: معتقدم واکنش ترودو مبالغه آمیز بوده است، وی دوست و هم پیمان آمریکا است ولی ما از منافع خود حمایت می‌کنیم.

وی مدعی شد تصمیمات ترامپ با هدف اصلاح نظام حیله گر اقتصاد بین المللی اتخاذ شده است.

وی گفت: این اشتباه ترامپ نیست بلکه اشتباه چین و اروپا و آمریکای شمالی است، تجارت با کسانی که نمی خواهند تعرفه های گمرکی را بپردازند اشتباه است.

کد خبر: 953943

وب گردی

وب گردی