مردم رویت ماه را به دفاتر ائمه جمعه شهر خود اطلاع دهند

دبیر ستاد استهلال استان سمنان با اشاره به ساماندهی ۱۰ گروه رصدی برای رویت هلال ماه شوال در استان گفت: مردم رویت ماه را به دفاتر ائمه جمعه شهر خود اطلاع دهند.

محمدحسن پیرچه بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه مردم استان سمنان در صورت رویت ماه شوال می‌توانند به دفاتر ائمه جمعه شهرستان خود اطلاع دهند، ابراز داشت: فردا بعدازظهر ۱۰ گروه رصدی برای رویت هلال ماه شوال به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی بابیان اینکه اطلاعات اعضای این ستاد به دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها جمعه عید فطر اعلام‌شده است اما با توجه به اینکه استهلال ماه شوال و اعلام عید اهمیت دارد لذت مردم نیز می توانند در کنار گروه های رصدی فردا عصر همکاری‌های لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد استهلال استان سمنان بابیان اینکه بهترین نقطه رصد هلال ماه شوال ارتفاعات مقبره پیغمبران سمنان است، بیان کرد: سه گروه اعزامی برای رصد هلال ماه سوال در این نقطه از شهر سمنان استقرار خواهند داشت.

پیرچه در ادامه تصریح کرد: چهار گروه به اطراف فرات و منطقه ورکیان دامغان و دو گروه رصدی در عبدل‌آباد سرخه و جنوب روستای غیاث آباد گرمسار برای رویت هلال ماه مستقر می‌شوند.

وی بابیان اینکه مردم آرادان، میامی و شهمیرزاد نیز می توانند در صورت رویت هلال ماه آن را گزارش کنند، افزود: بهترین مکان برای رویت هلال ماه شوال در شاهرود اطراف روستای تل از توابع بخش مرکزی است که یک گروه رصدی مسئولیت رویت ماه را بر عهده دارد.

900

کد خبر: 955773

وب گردی

وب گردی