ژاپن خواستار ادامه فشار بر کره شمالی شد

وزیر امور خارجه ژاپن از کشورهای عضو اتحادیه همکاری جنوب شرق آسیا خواست تحریم‌ها علیه «کره شمالی» را اجرا کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از آناتولی، «تارو کونو»، وزیر امور خارجه ژاپن از کشورهای عضو اتحادیه همکاری جنوب شرق آسیا؛ «آ.سه.آن» خواست اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را به شکل مستمر ادامه دهند.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از مقامات این کشور از طرح این درخواست در پنجاه و یکمین نشست وزرای امور خارجه آ.سه.آن در سنگاپور خبر داده است.

« کونو»، در این نشست بر ضرورت تلاش برای روشن شدن وضعیت شهروندان ربوده ‌شده ژاپنی در سال های 1970 و 1980 از سوی کره شمالی تاکید کرده است.

به گفته او، «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن قول تقویت همکاری با کشورهای جنوب شرق آسیا در چارچوب برنامه «استراتژی هند-پاسیفیک آزاد و باز» را داده است.

گفتنی است شورای امنیت از سال 2006 به علت فعالیت‌های هسته ای کره شمالی، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرده است. در ماه مارس سال گذشته، این شورا قطعنامه 2270 کره شمالی را تصویب کرد که شامل جدی‌ترین تحریم ها علیه آن بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین در ماه سپتامبر گذشته، پیش‌نویس قطعنامه ای جهت اعمال تحریم صادرات گاز طبیعی و نساجی و محدود شدن فروش نفت تصفیه به کره شمالی را به اتفاق آرا تصویب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 963798

وب گردی

وب گردی