طراحی پلتفرم بومی برای ذخیره‌سازی داده‌های حجیم

دارنده کرسی پژوهشی «پردازش و بررسی داده های حجیم»، گفت: با اعطای این کرسی پژوهشی طراحی پلتفرمی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده با قیمت پایین و سرعت بالا انجام می‌دهیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین اسدی دارنده کرسی پژوهشی «پردازش و بررسی داده های حجیم» درباره فعالیت های انجام شده در راستای این کرسی پژوهشی اظهار کرد: ذخیره سازی و پردازش داده ها دو فعالیتی است که در این کرسی پژوهشی روی آن تمرکز داریم. در حوزه ذخیره سازی پیش بینی می شود 3 تا 4 سال آینده با بازاری 200 میلیارد دلاری در سال مواجه باشیم؛ بنابراین این حوزه دارای اهمیت است و باید تحقیقاتمان را روی آن توسعه دهیم. فعالیت هایی در کشور در این زمینه انجام شده و با توجه به اعطای این کرسی پژوهشی تحقیقاتی نیز آغاز شده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در نظر داریم طراحی پلتفرمی را برای ذخیره سازی حجم زیادی از داده با قیمت پایین و سرعت بالا انجام دهیم و نمونه اولیه آن نیز ساخته شود. در حوزه پردازش داده نیز با ارائه یک معماری خاص بهبود در حوزه قیمت و سرعت داشته باشیم.

در راستای کمک به ایجاد و ارتقاء ظرفیت‌های تولید علم و فناوری در سطح ملی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اقدام به اعطای کرسی پژوهشی به استادان برجسته کشور کرده است. کرسی پژوهشی، اعتبار پژوهشی است که به پژوهشگران عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور با مرتبه استادی و دارای سوابق پژوهشی معتبر در سطوح ملی و بین المللی با هدف حل مسائل اساسی کشور یا نظریه‌پردازی در حوزه های بنیادی اعطاء می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989422

وب گردی

وب گردی