تصویربرداری سه بعدی از شریان‌های اصلی شهری ممکن شد

تصویربرداری سه بعدی از تاسیسات و شریان های اصلی شهری توسط یک شرکت دانش بنیان برای نخستین باردرکشور ممکن شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا علیاری مدیرعامل شرکت زمین آب پی درباره تولید این دستگاه گفت: دستگاه "جی پی آر سه بعدی "برای تصویرداری از تاسیسات و شریان های اصلی شهری از جمله لوله های آب، گاز و تلفن کاربرد دارد.

وی با اشاره به این موضوع که این دستگاه در اکتشافات باستان شناسی و مطالعات زمین شناسی شهری نیز قابل استفاده است گفت : درحال حاضر توانسته ایم تنها یک نمونه از این محصول را در کشور تولید کنیم و مراحل اجرایی این تولید درحال سپری است اما برنامه داریم تا تولید این محصول را به صورت انبوه اجرایی کنیم.

وی درباره تفاوت نمونه خارجی این محصول با نمونه داخلی آن گفت: نمونه خارجی این محصول برای عمق کاوش 6 تا 7 متر طراحی شده است درحالی که این عمق کاوش در نمونه داخلی امکان تصویربرداری سه بعدی را درعمق 12 تا 15 متر تامین می‌کند.

علیاری با اشاره به این موضوع که توسعه این رشته باید در دانشگاه های کشور رشد کند گفت: تولید این محصول در کشور به جلوگیری از خروج ارز کشور بسیار کمک می کند اما درباره خود فناوری "جی پی آر" نیاز به توسعه در دانشگاه ها است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره برنامه صادرات این شرکت گفت: درصورت تولید انبوه این دستگاه ما درنظر داریم تا دربازار آفریقای جنوبی به دلیل اینکه بازار بکری است فعالیت کنیم و خدمات و فروش این دستگاه را داشته باشیم.

وی همچنین درباره دریافت حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ما از طریق معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت هایی را در قالب تسهیلات دریافت و نمونه دستگاه تصویر برداری سه بعدی را در کشور تولید کردیم.

به گفته علیاری دانش بنیان شدن این شرکت و محصول به رشد و ارتقای فعالیت های شرکت درجهت توسعه فناوری و به کارگیری آن بسیار تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998391

وب گردی

وب گردی