عراق نباید به صحنه جنگ نیابتی تبدیل شود

رئیس هم پیمانی اصلاح و عمران ضمن تاکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات برای تحقق خواسته های مردم عراق، تاکید کرد که این کشور نباید صحنه جنگ نیابتی و پایگاهی برای تجاوز به همسایگان باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمه ملی و رئیس هم پیمانی اصلاح و عمران طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز شهید در عراق بر لزوم اهتمام به خواسته های مردم این کشور تاکید کرد.

حکیم همچنین تصریح کرد: داعش همچنان با اندیشه، دستورالعمل و هسته های خفته و فعال خود حضور دارد و نیازمند پشتیبانی از تمامی نهادهای امنیتی برای نابودی باقی مانده این گروه تروریستی هستیم؛ باید از هر گونه شکاف و مشکل امنیتی که ما را به بی ثباتی بازگرداند و امنیت ملی را تهدید کند، جلوگیری کنیم و آن چه در این اواخر روی داد نشان داد که باید به این مسئله توجه کنیم، آن را در راس اولویت های خود قرار دهیم و از نهادهای امنیتی نیز برای مقابله با تروریسم پشتیبانی کنیم.

رهبر جریان حکمه ملی ضمن تاکید بر این که سلاح باید در انحصار دولت عراق باشد و تنها نهادهای رسمی دارای فعالیت نظامی و امنیتی باشند، خاطر نشان ساخت: یکپارچگی عراق، حرمت خون شهروندان آن، شهروندی، قانون، حاکمیت، خدمات، آزادی، شفافیت و هویت ملی از جمله اصول ثابت به شمار می آیند که نباید به آنها تعرض کرد و یا در قبال آنها اختلاف نظر داشته باشیم.

حکیم همچنین تاکید کرد: عراق باید نقش صلح ساز در منطقه را ایفا کند و مرکز ثبات در خاور میانه باشد؛ نباید اجازه دهیم عراق بار دیگر صحنه کشمکش، تسویه حساب و جنگ های نیابتی باشد و تبدیل به پایگاهی برای تجاوز به همسایگان خود شود.

رئیس هم پیمانی اصلاح و عمران ضمن اعلام مخالفت با هر گونه حضور نیروهای جنگی خارجی در عراق و یا برخورداری آنها از پایگاه نظامی در خاک این کشور، خاطر نشان ساخت که حضور خارجی تنها باید در همکاری و هماهنگی خلاصه شود که ماهیت، میزان و زمان آن را نیز دولت عراق در راستای منافع عالی این کشور مشخص می کند و در این باره افزود: ما می خواهیم عراق مستقل، باثبات، قدرتمند و شکوفا، مکان همکاری و همگرایی در راستای منافع خود و تحقق امنیت و ثبات در منطقه و جهان باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 998996

وب گردی

وب گردی