روبات پرستار به کمک معلولان آمد

بر اساس مطالعات جدید، یک سیستم روباتیک جدید می تواند به افرادی که برای غذا خوردن ، کمک احتیاج دارند، یاری برساند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، احتمالا تمام دنیا فیلم « عصر جدید » چارلی چاپلین را دیده اند. فیلمی که در آن یک دستگاه برای غذا دادن به انسان ها ساخته شده بود، اگر چه دستگاه فیلم چاپلین کارکرد درستی از خود به نمایش نگذاشت اما گویا بعد از گذشت چندین سال محققان دانشگاه واشنگتن موفق شده اند تا دستگاهی را طراحی کرده و بسازند که به افراد نیازمند به کمک غذا می خوراند.

این دستگاه بعد از شناسایی غذاهای موجود در بشقاب، ربات طراحی شده برای آن، برنامه ریزی می کند که چگونه چنگال را گرفته و مقدار دلخواه و مناسبی از ان را به دهان شخص مورد نظر وارد کند.

هم اکنون حدود یک میلیون نفر در آمریکا زندگی می کنند که خودشان توانایی غذا خوردن را ندارند و محتاجند تا کسی به کمکشان بیاید؛ عملی که بسیار زمان بر، خسته کننده بوده و بیشتر از این که کسی بخواهد چنین کاری را انتخاب کند ، مجبور به انجام دادن آن خواهد شد.

ایده طراحی این دستگاه به گونه ای بود که یک سیستم تغذیه مستقل برای معلولین ایجاد و به صندلی چرخدار آنها متصل شود تا بتوانند هرآنچه که مایل هستند، بخورند.

حال دیگر با عملکرد دقیق این دستگاه، افراد معلول و ناتوان قادر خواهند بود تا دیگر به تنهایی غذا بخورند. از مزایای دیگر این ربات این است که به شخص معلول احساس استقلال و اعتماد به نفس می دهد و این امکان را دارند تا کنترل بیشتری روی زندگی خود داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999741

وب گردی

وب گردی