رونق اشتغالزایی حوزه سلول‌های بنیادی با فعالیت شتابدهنده‌ها

فعالیت شتابدهنده‌ها در حمایت از شرکت‌های نوپا یکی از مسیرهایی است که رسیدن به مقصد را تسریع می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این روزها شتابدهنده ها با فعالیت خود و تامین بخشی از سرمایه باعث رونق کسب و کارهای نوپا شده اند. آنها با اقدامات حمایتی خود قصد تسریع موفقیت شرکت های نوپا را دارند تا نقش آنها در اقتصاد و پیشرفت کشور پررنگ تر از همیشه باشد.

حوزه سلول های بنیادی یکی از حوزه های تخصصی است که در دو سال اخیر شاهد رشد خوب شرکت های دانش بنیان در این حوزه هستیم. خودکفایی در تامین محصولات و خدمات درمانی، اشتغال و کارآفرینی دستاورد فعالیت شرکت ها است. همچنین تا به حال بیش از 50 شرکت دانش بنیان با دریافت حمایت از کارگروه ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند.

اما با فعالیت و راه اندازی شتابدهنده های تخصصی در استان های مختلف در این حوزه زمینه بهره مندی از استعداد ها و اشتغال زایی نیروهای جوان فراهم می شود. موضوعی که مورد توجه ستاد نیز قرار دارد. در حال حاضر 5 شتابدهنده در حوزه سلول های بنیادی در سطح کشور راه اندازی شده است و ستاد برنامه دارد با توجه به ارزش افزوده ای که برای کشور ایجاد کردند در راستای توسعه آنها اقدام کند.

البته ستاد با حمایت از راه اندازی مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان هایی همچون فارس، تبریز، دانشگاه تهران و کرمان نیز سعی در توسعه فعالیت ها در این حوزه داشته است تا با استفاده از ظرفیت های موجود در استان های مختلف گام های بلندی در توسعه این حوزه برداشته شود. توانایی منحصر به فرد حوزه سلول های بنیادی مباحث ارزشمند و مهم علوم درمانی است. مطالعات گسترده در این زمینه این نوید را می دهد که بسیاری از بیماری ها با بهره گیری از این سلول ها درمان شوند. مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز در تلاش هستند با بهره گیری از پتانسیل های موجود در استان نقش موثری در اعتلای دانش پزشکی بازساختی ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009384

وب گردی

وب گردی