دومین دوره آموزش مجازی رویش برگزار می‌شود

دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دومین دوره سراسری آموزش مجازی رویش از 20 اسفند تا 20 فروردین ماه برگزار می‌شود.

فاطمه داودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری دوره آموزش مجازی با عنوان «دوره رویش» برای دانشجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: این دوره توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشکده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوره آموزش مجازی «دوره رویش» برای دانشجویان سراسر کشور بوده و این دوره از 20اسفند تا 20فروردین ماه برگزار می‌شود.

دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: رویش دوره‌ آموزش مجازی است که برای دومین سال پیاپی توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای دانشجویان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایام عید زمان مناسبی است تا دانشجویان به مطالعه و خودسازی بپردازند، گفت: عید امسال با توجه به شرایط فعلی کشور و گسترش بیماری کرونا همه در خانه هستند، در نتیجه وقت و فرصت بیشتری برای مطالعه وجود دارد که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

داودی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر کشور درگیر بیماری کرونا شده‌ است؛ ولی همانگونه که می‌دانیم توجه زیاد به هر مسئله‌ای موجب جذب بیشتر آن می‌شود، گفت: رویش فرصتی برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در کنار رعایت موارد بهداشتی، مراقبت‌ها و ایمن سازی جسم، به افزایش آگاهی‌های خود و ایمن‌سازی روح‌مان بپردازند و تا حدودی ذهن خود را از این بیماری دور کنند. در واقع رویش فرصتی است تا در برهه حساسی گسترش ویروس کرونا و استرس‌های ناشی از آن؛ اندک مجالی برای خودسازی دانشجویان فراهم شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: این روزها که دشمنی دشمنان اسلام و ایران آشکارتر از پیش نمایان شده است، لازمه‌ مقابله با این دشمنی‌ها افزایش آگاهی و توانمندی‌ افراد، جوانان و دانشجویان بوده تا به عنوان نیرویی کارآمد به ایران و انقلاب خدمت کنند. در شرایطی که مراکز فرهنگی ما مورد تهدید دشمنان قرار می‌گیرد، پافشاری بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و تقویت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: جوانان و دانشجویان آینده‌ساز که به ویژه مخاطب بیانیه گام دوم رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند، باید بتوانند در همه‌ زمینه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، رسانه نقش موثری ایفا کنند و پیشرفت‌هایی بیش از پیش برای کشور رقم بزنند. لازمه‌ این ایفای نقش شناخت درست گذشته و آگاهی از تجربیات گذشته بوده که بخشی از محتوای دوره رویش به آن اختصاص یافته است.

به گفته داودی، محتوای دومین دوره رویش مباحث مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، رسانه، معارف، سیاسی و مهارت‌های عمومی را در برمی‌گیرد. بخشی از محتوای این دوره به تاریخچه جنبش‌های دانشجویی و آسیب‌پذیری‌ آن پرداخته که موجب دغدغه‌مندی بیشتر دانشجویان نسبت به مسائل کشور می‌شود. بخش دیگر با توجه به ضرورت فراگیری سواد رسانه‌ای در شرایطی که در جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم و متاسفانه گاهی ضعیف عمل کرده‌ایم، انتخاب شده‌ است؛ همچنین بخش‌هایی نظیر معارف، مهارت‌های خودآگاهی و پزشکی اسلامی_ایرانی آموزش داده می‌شود.

دبیر آموزش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: هدف از برگزاری دومین دوره آموزش مجازی رویش جلوگیری از آسیب‌پذیری جوانان و افزایش آگاهی و هوشیاری آنان است که مهم‌ترین قشر جامعه هستند و مسئولیت‌ها و نقش‌های مهمی خواهند داشت. رویش هم‌چنین شرایطی برای استفاده‌ مناسب از ایام تعطیلی، با فراهم کردن محتوای مناسب برای دانشجویان با سلایق مختلف به وجود آورده‌ است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان برای سهولت در برقراری ارتباط با دانشجویان یک ‌کانال اختصاصی در تلگرام به آدرسdoreh_ROOYESH@ ایجاد کرده‌ که علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات لازم را در این کانال به دست آوردند و سوالات خود را با ادمین این کانال در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063181

وب گردی

وب گردی