تولید نانوذرات سیلیس قابل استفاده در صنایع رنگ، لاستیک و بتن

یک شرکت فناوری موفق به تولید نانوسیلیس کلوئیدی برای استفاده در صنایعی نظیر رنگ، لاستیک و بتن شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، یک شرکت فناور که در مرکز رشد واحدهای فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مستقر است، نانوذرات سیلیکا برای استفاده در حوزه‌های مختلف تولید می‌کند.

این شرکت که همکاری با شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حوزه تجاری‌سازی و کاربرد نانو تیتان در صنعت نساجی را در کارنامه خود دارد، روی ایجاد دانش فنی و تولید نانوسیلیس کلوئیدی هیدروفیل تمرکز دارد.

ابعاد ذرات محصول نانوسیلیس این شرکت، بین ۱۰ تا ۶۰ نانو بوده و محصول نهایی غیرویسکوز است.  مزیت اصلی این نانوذرات، مساحت سطح ویژه بالای آن نسبت به میکروسیلیکا بوده که باعث برهم‌کنش‌های بیشتر آن در محیط‌های مورداستفاده می‌شود. ذرات سیلیکا در ابعاد نانومتری با سهولت بیشتری پایدار شده و سیلیکای کلوئیدی پایدارتری تشکیل می‌دهند.

سیلیکا سل به‌عنوان یک پیش ماده پرکاربرد در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در صنعت ساخت و ساز برای افزایش دوام و استحکام بتن، بهبود عملکرد سیمان و تقویت زمین، در صنعت ریخته‌گری برای افزایش دقت، استحکام، ایمنی و اطمینان در صنعت ریخته‌گری از قبیل ریختگی دقیق و مواد نسوز، در صنعت صیقل‌کاری برای ایجاد سطوح صاف و تقریباً بی‌عیب بر روی نیمه‌رساناهای سیلیکونی، ویفرهای یاقوت کبود و لنزهای اپتیکی، در صنعت لایه‌نشانی برای روکش کردن چوب، پوشش‌های مقاوم در برابر سایش، پوشش‌های عایق و غیر آلی، پوشش‌های غیر چسبناک، صنعت کاغذ، جوهرافشان و عکاسی، رنگ‌دانه و پرکننده، فیلم‌های پلاستیکی، پوشش‌های محافظ و تزیینی می‌باشد که منجر به بهبود سختی و دوام و بهبود خواص ضدلک پوشش‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر کاربردهای ذکرشده سیلیکا سل می‌تواند در صنعت چسب سازی، تصفیه آشامیدنی‌ها، کاتالیست‌ها، باتری‌های ژله‌ای و AGM، نساجی، مواد تمیزکننده و تصفیه آب به‌کار رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =