اعطای مجوز کاربرد نشان نانو در کشور به ۲ محصول فیلتر نانویی

۲ محصول فیلتر هوای خودرو سبک و فیلتر هوای خودرو سنگین بر پایه فناوری نانو تولید شرکت تولیدی و صنعتی بهران فیلتر مجوز کاربرد نشان نانو (نانو نماد) دریافت کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ اولین مجوزکاربرد نشان نانو برای ۲ محصول فیلتر هوای خودرو سبک و فیلتر هوای خودرو سنگین بر پایه فناوری نانو تولید شرکت تولیدی و صنعتی بهران فیلتر صادر شد.

نشان نانو یک نشان ملی است که مجوز کاربرد آن توسط سازمان ملی استاندارد با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بر اساس فرایندهای مصوب شده در دستورالعمل اعطای نشان نانو به شماره ۲۴۷/۱۵۰/د، برای استفاده در یک محصول فناوری نانو، به شرکت تولیدی اعطا می‌شود.

فیلترهای هوای احتراقی خودرو که فیلتر هوای خودرو خوانده می‌شود وسیله‌ای است که وظیفه جذب و جداسازی ذرات معلق موجود در هوای تازه ورودی به موتور را بر عهده دارد. این فیلترها قطعاتی هستند که بر سر راه ورودی هوا به موتور احتراق داخلی خودروها (اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین) برای جلوگیری از ورود حشرات، گرد و غبار و سایر ذرات معلق به قطعات حساس آن قرار می‌گیرند. هر چه عملکرد فیلتر هوای خودرو بهتر باشد، موجب افزایش راندمان کلی موتور، کاهش مصرف سوخت، افزایش طول عمر موتور و قطعات داخلی خودرو و کاهش انتشار گازهای آلاینده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نتیجه تحقیقات استاد دانشگاه شریف روی جلد معتبرترین مجله رشته شیمی جهان

شرکت تولیدی و صنعتی بهران فیلتر با بهره‌گیری از فناوری نانو در تولید فیلتر هوای خورو سبک و سنگین و ایجاد الیاف نانومتری بر سطح فیلتر، توانسته موجب افزایش طول عمر فیلتر و بهبود قابل توجه خواص فیلتراسیون در محدوده ذرات بسیار ریز (زیر یک میکرون) شود.

پس از طی مراحل مختلف بازرسی و ارزیابی دو محصول نام برده جهت دریافت نشان نانو پیرو مصوبه جلسه کمیته علائم اداره کل استاندارد خراسان رضوی مورخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، اولین مجوز استفاده از نشان نانو برای ۲ محصول فیلتر هوای خودرو سبک و سنگین تولید شرکت تولیدی و صنعتی بهران فیلتر، صادر شد.

امید است اعطای نشان نانو به محصولات حوزه فناوری نانو و ترویج این نشان در سطح جامعه، موجب کمک به تحقق ارتقای کیفیت محصولات فناوری نانو، بهبود بازار این محصولات، توسعه صادرات محصولات فناوری نانو، افزایش اطمینان خاطر و اعتماد مصرف‌کنندگان و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از عنوان فناوری نانو در جامعه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =