بسیج محور آموزش به زنان سرپرست خانوار قرار گیرد

رئیس سابق سازمان جامعه زنان بسیج با تاکید بر اینکه باید به نقش خانواده در تحقق جهش تولید توجه ویژه داشت، گفت: بسیج باید با همکاری سایر دستگاه‌ها محور آموزش به زنان سرپرست خانوار قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مینو اصلانی رئیس سابق سازمان جامعه زنان بسیج و عضو کارگروه زنان و دفتر مقام معظم رهبری در مصاحبه با برنامه "نقشه راه" رادیو گفت‌وگو، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه با داشتن درایت و اشرافی که نسبت به مسائل دارند نکات را دقیق فرموده و راهکار را هم ارائه می‌کنند که یکی از آن‌ها بحث جهش تولید است.

وی افزود: یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که جهش تولید و رفتن به سمت خودکفایی بدون حضور مردم میسر نبوده و لذا بسیج تاکنون توانسته در ارتقای فرهنگ کار و تلاش و مهارت آموزی داشته باشد امروز هم آموزش سبک ایرانی اسلامی در حوزه اسلامی جایگاه کار و تلاش بسیار مهم است چرا که قرآن تاکید دارد که اگر بر کاری فارغ شدی بر کار دیگری مشغول شو که این مهم اهمیت کار در اسلام را نشان می‌دهد و این فرهنگ باید در خانواده‌های ما احیا شود.

رئیس سابق سازمان جامعه زنان بسیج کشور بیان کرد: جوانان ما باید یک مسئله بسیار مهم را در دستور کار خود قرار دهند و آن هم این است که دائما در حال تلاش و یادگیری بوده و به سمت کارهای نوتر و اثر گذارتر پیش روند.

اصلانی در رابطه با جایگاه خانواده‌ها در تحقق جهش تولید گفت: جایگاه خانواده در خصوص این مهم بسیار جایگاه مهمی بوده و به خصوص مادران در انتقال فرهنگ تلاش و کار نقش به سزایی دارد و باید این نکته را به جوانان القا کرد که تولید و کار را یک امر مقدس دانسته و باعث تقویت ظرفیت‌های وجودی ما خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقش مادر و خانواده در پیدا کردن علاقه مندی فرزندان بسیار مهم بوده و باید فرهنگ چند وجهی بودن در کشور احیا شود.

رئیس سابق سازمان جامعه زنان بسیج کشور گفت: بسیج به عنوان مردمی ترین نهاد کشور که بیش از چند میلیون نفر عضو آن بوده و در مباحث مختلف خدمت رسانی می‌کند باید محور آموزش‌ه به زنان سرپرست خانوار با همکاری کمیته امداد، سازمان بهزیستی، وزارت کشور و دستگاه‌های دیگر باشد که پس از آموزش‌های لازم و توان تولید بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

اصلانی خاطر نشان کرد: راهکار سریع و آسان فروش محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانوار ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت در مکان‌های مختلف است که کار سختی نبوده و صرفا نیازمند یک فضا به جهت برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج می‌تواند کمک‌کننده به قوا و دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور باشد، گفت: به طور مثال، ما اکنون در پایگاه‌های مقاومت بسیج هزاران پژوهشگر داریم که این‌ها می‌توانند به مرکز پژوهش‌های مجلس کمک کرده و نیازهای پژوهشی را با کمترین هزینه انجام دهند.

رئیس سابق سازمان جامعه زنان بسیج بیان کرد: در حکمرانی اسلامی مسئولین حکومتی باید فقط زنجیر بوده و حمایت کننده و تسهیل گر باشند و کارهای حمایتی و علمی و مناسبات مختلف شهری و انضباط شهری با یک فرهنگ سازی و حمایت به مردم منتقل کنند و در آینده شاهد این باشیم که تمام قوا صرفا یک تسهیل گر باشند چرا که با یک برنامه ریزی صحیح می‌توان تمام کارها را به مردم واگذار کرد.

اصلانی بیان کرد: بسیج هموراه به خاطر انعطاف ماموریت، وظایف و حتی ساختار که براساس نیازهای انقلاب بوده به سمت نیازها پیش رفته و در دوره‌های مختلف به تناسب زمان بسیج پای کار آمده است و امروز هم در بحث گام دوم انقلاب بسیج پیشگام در بحث تبیین، برنامه ریزی برای گام دوم بوده است و این انعظاف بسیج است که این اقدام را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز دیگر بسیج ماهیت‌اش صرفا داخل مرزها نیست چرا که پیام اسلام جهانی بوده و خط مقاومت اسلامی به تاسی از انقلاب اسلامی مردم دیگر کشورها توانستند حاکمیت مردمی و اسلامی را به دست آورند.

رئیس سابق سازمان جامعه زنان بسیج گفت: بسیج جامعه زنان با بسیاری از هیات‌های کشورهای اسلامی ارتباط داشته و الگوی زن ایرانی اسلامی که الگوی زن نه شرقی نه غربی است را تبیین کرده و به سایر زنان کشورهای دیگر منتقل کرده است چرا که جمهوری اسلامی یک نمونه ویژه در دنیا با این عنوان است که با احکام الهی می‌توان جهان را اداره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =