در تولید ۴ قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا به خودکفایی رسیدیم

وزیر صمت گفت: در چهار قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسئول بوده است، به تولیدات خوبی رسیده ایم

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-به-خودکفایی-رسیدیم">کرونا-به-خودکفایی-رسیدیم">ایسکانیوز) و به نقل از وزارت صنعت، "علیرضا رزم حسینی" در پایان نشست کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این مطلب افزود: در تولید ماسک مازاد داریم و تولیدکنندگان تقاضای صادرات دارند و مجوز صادرات با تقاضای وزارت بهداشت در صورت مازاد نیاز داخلی داده می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه تولید ونتیلاتور نیز دو کارخانه بزرگ درحال تولید و تأمین نیاز وزارت بهداشت هستند و متقاضی صادرات نیز می‌باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در زمینه تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز واحدهای تولیدی آمادگی تولید و تأمین نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند.

رزم حسینی در خصوص تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها نیز بیان کرد: فولاد کشور (اصفهان، کرمان، یزد و برخی استان‌های دیگر) بصورت رایگان اکسیژن به بیمارستان‌ها تحویل می‌دهند.

وی اعلام کرد: با همکاری و تعامل همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در تجهیزات مرتبط با کرونا در کشور به خودکفایی رسیدیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات اقلام مرتبط با کرونا گفت: بنابر تقاضای وزارت بهداشت اگر در کالایی مازاد نیاز داخلی داشته باشیم، مجوز صادرات هم خواهیم داد.

کد خبر: 1082891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =