رشد تولید محصول در چهارمحال وبختیاری، آقای نخ ایران

رئیس اداره صنایع غیر فلزی صمت چهارمحال و بختیاری از رشد میزان تولید نخ در سرزمین آقای نخ ایران خبر داد و گفت: در یک‌سال اخیر ۵۰ هزار تن نخ پلی استر در واحدهای صنعتی استان چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مهدی عباسپور رئیس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در یک‌سال اخیر ۵۰ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای صنعتی این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ۴۰ واحد تولیدی نساجی در این استان فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در این استان تولید می‌شود.

مهدی عباسپور خاطرنشان کرد: تولید الیاف پلی‌استر در همه فصول پارسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، روند افزایشی داشته که بیشترین رشد آن در مجموع ۱۱ درصد است.

رئیس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: نخ های پلی‌استر از مواد اولیه صنعت نساجی به‌شمار می‌آید که به‌دلیل ویژگی‌هایی مانند عدم پُرزدهی، استحکام زیاد و درخشندگی، در تولید محصولاتی مانند پتو، فرش، موکت، لباس، پارچه روتختی و پرده کاربرد دارد؛ و بخشی از تولیدات استان، نیز صادر می‌شوند.

گفتنی‌است؛ الیاف پلی‌استر در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد و نخ تهیه‌شده از آن، به عنوان یک محصول اصلی در گروه پلی استر، ۴۰ درصد از تولید جهانی پلی‌استر را تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ این نخ در صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای خبر/

کد خبر: 1225646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =