رفاقت نزدیکی با شهید «فخری زاده» داشتم/ از مشورت های ایشان در برجام بهره مند می‌شدیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به همکاریش با شهید فخری زاده در هشت سال گذشته عنوان کرد: علاوه بر اخلاق نیکو و چهره خندان، تواضع و آمادگی برای فداکاری در راستای منافع ملی کشور از ویژگی های بارز این شهید بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه که مهمان برنامه «سرباز روح الله» بود، در سخنانی درباره پیگیری های انجام شده درباره ترور شهید محسن فخری زاده گفت: از روز اولی که حادثه اتفاق افتاد؛ دوستان ما در وزارت خارجه این موضوع را در دستور کار قرار دادند و یادداشتی به دبیرکل سازمان ملل و همچنین آژانس بین الملی انرژی اتمی داده شد و ما در حال پیگیری هستیم. پرونده حقوقی هم تشکیل داده شده و این موضوع از طریق قوه قضاییه هم در حال پیگیری است.

وی درباره آشنایی و همکاری با شهید فخری زاده نیز توضیح داد: در طول حداقل ۸ سال گذشته خیلی نزدیک با ایشان ارتباط داشتم و همکاری داشتیم. و در طول مذاکرت برجام از مشورت های نزدیک ایشان بهره مند می شدیم در خصوص مسائل فنی راهنمایی های ایشان بسیار کمک کننده و راه گشا بود و در بعضی موضوعات که نیاز به مشورت داشتیم، مدام و به صورت مرتب با ایشان در تماس بودیم و ایشان هم با محبت بسیار زیاد و عشق و علاقه و انگیزه بسیار زیادی که در راستای خدمت به منافع ملی کشو بود با ما همکاری می کردند و واقعا دیدگاه های بسیار ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دادند.

عراقچی درباره ابعاد شخصیتی شهید فخری زاده نیز اظهارداشت: به نظر من تواضع ایشان از همه چیز بیشتر نمود داشت. اولا اخلاق بسیار حسنه ای داشتند و تقریبا همه مواقع خنده بر لب داشتند و در همه موضوعات خیلی با خوشرویی صحبت می کردند و تواضع بسیاری داشتند و آمادگی ایشان برای فداکاری در راستای منافع ملی کشور بسیار بارز و آشکار بود.

وی ادامه داد: در مجموع کسی بود که آدم از مصاحبت با ایشان لذت می برد و با عشق می توانستیم با ایشان کار کنیم چون با انگیزه بسیار بالایی در موضوعات شرکت می کردند و با اخلاق بسیار نیکو واقعا من در طول ۸ سال گذشته از مصاحبت با ایشان لذت بردم و فکر می کنم یک خسران بسیار بزرگ بر ما وارد شد.

معاومن وزیر امور خارجه درباره پیگیری های صورت گرفته درباره ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و فخری زاده نیز توضیح داد: در این زمینه فعالیت های زیادی انجام شده و هم قوه قضاییه در این زمینه توضیحانی را ارائه داده اند و هم همکاران من در بخش حقوقی وزارت خارجه قبلا در این مورد توضیحاتی ارائه داده اند. از اسامی که جمع آوری شده، مجریان و آمرین این حمله و فهرست و پرونده هایی که تشکیل شده و کارهای زیادی به لحاظ سیاسی و حقوقی تشکیل شده است.

وی در پایان این گفت و گو راه اندازی رادیو مقاومت را کار ارزنده ای دانست و در این باره گفت: راه اندازی رادیو مقاومت کار شایسته ای بوده که انجام شده و من چند روز پیش مقاله ای نوشتم در سالگرد شهادت سردار با عنوان دیپلماسی مقاومت محور که فکر می کنم جا دارد بیشتر از اینها روی این موضوع کار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =